כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

7 הטעויות הגדולות ביותר בבחירת תמונה בלינקדאין ו- 4 טיפים לבחירה נכונה

אנשים עושים עסקים עם אנשים שהם מכירים, מעריכים וסומכים עליהם.
תפיסת ה Know – Like – Trust מהווה את התשתית לכל מנהל או בעל עסק שמוכר מוצרים ושירותים ללקוחות (ולא משנה אם זה B2C או B2B).

 

בעידן הרשתות החברתיות תהליך בניית ההיכרות שלנו עם הלקוח, מגייס או מועמד (ושלו איתנו) מתחיל בשלב טרום-הפגישה. אנחנו נכנסים ללינקדאין, רואים מי האדם איתו ניפגש, מה הניסיון והרקע ממנו הוא מגיע ומחפשים נקודות ממשק שעשויות לחבר בנינו (מקומות עבודה או לימוד משותפים לדוגמא).

בגלל הסיבה הזאת קיימת חשיבות רבה לתמונה שמופיעה בפרופיל שלנו בלינקדאין.

מסקר שנערך בעבר עלה שאנשים בעלי תמונה מקבלים 50%-70% יותר תגובות ופניות מפרופילים חסרי תמונה. תחשבו מה זה אומר לגבי פניות שלכם למגייסים והסיכוי שהם יפנו אליכם.

7 הטעויות העיקריות בבחירת תמונה ללינקדאין

1. שימוש בלוגו החברה – זאת אחת הטעויות הנפוצות ביותר ומראות על חוסר הבנה של עקרונות הפעילות ברשת. אנשים עושים עסקים עם אנשים ולא עם מוצר או לוגו. לאחר שהם יכירו אותך טוב יותר ברמה האישית הם ישמחו לשמוע על החברה שלך והמוצרים שאתה מציע.

2. שימוש בתמונה ישנה – אנשים רוצים לזהות אותך כאשר הם פוגשים אותך ותמונה שאינה דומה למציאות יוצרת תחושה של הפתעה ומבוכה.

3. צילום עם הילד/ה – זה חשוב להיות איש/אשת משפחה אך תמונות כאלה מתאימות יותר לפייסבוק ולרשתות חברתיות אחרות.

4. צילום מרוחק– אחד הדברים שיוצרים אמינות זאת היכולת לראות את הפנים של האדם בפרופיל ו"להסתכל לו בעיניים". תמונות מרוחקות שלא רואים בהן בבירור את הפרצוף שלך מפספסות את המטרה.

5. צילום בבגד ים או בחוף הים – כפי שלא תבואו לוועידת עסקים בבגד ים, גם במקרה זה מומלץ להשאיר את התמונות הללו לרשתות חברתיות אחרות. התפיסה של לינקדאין שזהו מקום מפגש עסקי, ולכן ההמלצה היא להתנהג בהתאם.

6. תמונה מאויירת שלך – אלא אם כן אתם עוסקים בתחום האנימציה או ציור קריקטורות, מומלץ להשאיר את התמונות המאוירות מחוץ ללינקדאין. המטרה היא להקל על האנשים שפוגשים אותך לחבר בינך לבין הפרופיל שלך ברשת.

7. אין לך בכלל תמונה – זאת הטעות החמורה ביותר בעיני. כשאנחנו רוצים לרכוש מכונית או מחפשים בית באתר "יד 2" סביר להניח שנלך קודם למודעות עם תמונות. חלק גדול מהאנשים אפילו לא יפתחו מודעות ללא תמונות. כך גם ברשתות החברתיות. אנשים רוצים להרגיש בטוחים שעומד אדם מאחורי הכרטיס ושיהיה להם נכון לפנות אליו.

 

4 המלצות לבחירת התמונה הנכונה ברשת לינקדאין

1. בחרו בתמונה שתקל על הזיהוי שלך ושבה רואים בבירור את הפרצוף שלכם.

2. לבשו בגדים ראויים – לא צריך חליפה ועניבה או שמלת ערב חגיגית, אלא אם כן רוב העסקים שלך עם חו"ל וזה קוד הלבוש שם. מספיק שיהיו בגדים מכובדים שנוח לכם בהם.

3. חייכו – שדרו חמימות ונגישות ואל תהיו רציניים מידי.

4. בחרו תמונה שהרקע שלה אינה מסיח את הדעת כמו בריכה, חוף ים וכדומה

מצורפת אינפוגרפיקה בנושא שנערכה על ידי חברת: http://www.salesforlife.com

 

מאמרים נוספים

LinkedIn fundamentals – FAQ

ש. מה זה LinkedIn? ת. הרשת החברתית/מקצועית הגדולה בעולם. נועדה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים. ש. למה אני צריך לפתוח פרופיל בLinkedIn? ת. כי רוב מוחלט של המגייסים והמעסיקים בישראל
קרא עוד »

עשרת הדיברות של LinkedIn

החשיבות של רשת ה-LinkedIn, בתור הרשת העסקית הגדולה בעולם, הולכת וגדלה. כבר היום, מדובר באחת משיטות מציאת העבודה היעילות והנפוצות ביותר (לפי סקר H.R.D), יחד
קרא עוד »
דילוג לתוכן