כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

חיפוש עבודה בהייטק

חיפוש עבודה בהייטק שונה במקצת מחיפוש עבודה בתחומים אחרים.
חיפוש עבודה בהייטק

חיפוש עבודה בתחום ההייטק שונה במקצת מחיפוש עבודה בתחומים אחרים.

מדובר בשוק אטרקטיבי ותחרותי המציע מגוון תפקידים ברמות בכירות שונות ודורש תואר אקדמי אחד ממוקד לפחות עם עדיפות לתארים משולבים.

מציאת עבודה בתחום בתקופה הנוכחית, היא אמנם משימה לא פשוטה אך עם זאת אפשרית בהחלט.

חיפוש עבודה בהייטק הוא תהליך של ממש במסגרתו יש לבצע נכון שלבים הכרחיים וגם לשנות מעט את הגישה. ראשית כל יש להתייחס לתקופה של חיפוש עבודה כאל עבודה של ממש ולהשקיע בה את מירב הסבלנות, ההתמדה וכוח הרצון אותם אתם הולכים להשקיע כמובן גם בתפקיד אותו אתם שואפים לאייש.

בישראל קיימות חברות השמה רבות המציעות משרות ומגייסות למגוון רחב של תחומים בשוק העבודה המקומי והגלובלי.

אם אתם מחפשים עבודה בתחום ההייטק ויש לכם כישורים להשתלבות בתחום, חבל שתבזבזו את זמנכם בפנייה לחברת השמה כללית או חדשה, כאשר באפשרותכם לפנות לחברת השמה עם וותק מוכח, כמו CPS JOBS חברת השמה להייטק.

היתרון של CPS JOBS מול חברות השמה אחרות מסוגה, הוא בניסיון רב השנים וכתוצאה ממנו ההכרות המעמיקה של המגייסות שלנו עם שוק ההייטק הדינמי ועם אנשי המפתח בו. המגייסות עוקבות אחר המגמות בשוק הטכנולוגי ושולטות בצורה טוטאלית במגוון המשרות הקיימות ובדרישות של החברות השונות.
פנייה לחברת השמה מייעלת בעבורכם את התהליך ומבטיחה שיבוצע במקצועיות שלעיתים אינה מתאפשרת על ידי מחפש העבודה בצורה עצמאית. כל חברה אליה תפנו, בין אם חברת השמה ובין אם חברה שפרסמה משרה בה אתם מעוניינים, תדרוש מכם בראש ובראשונה גיליון קורות חיים.
עבור מעסיק פוטנציאלי, קורות חיים הם חלון הראווה של דורש העבודה וכידוע, רושם ראשוני הוא הפלטפורמה החשובה והקובעת ביותר במערכת יחסים בין עובד ומעביד. על מנת להבטיח שחלון הראווה הזה ייצג אתכם בצורה הטובה ביותר ויישקף את עדיפותכם אל מול קורות חייהם של שאר המועמדים, עליכם להשקיע בכתיבתו וליישם כמה עקרונות חשובים.

כדי שקורות החיים יהיו אפקטיביים וייקראו על ידי המעסיק הפוטנציאלי, עליהם לכלול כבר בהתחלה את ההקשר למשרה המוצעת, שהרי מי שמפרט ניסיון תעסוקתי רב ועשיר בתחומי ניהול מערכות, סביר שלא יזומן לראיון לתפקיד של מנהל מכירות. הרלוונטיות לתפקיד המוצע היא כמובן הגורם החשוב ביותר בכתיבת קו"ח.

דגש נוסף בכתיבה יש לשים על אחידות הפורמט. מעסיקים רגילים לקרוא קורות חיים במבנה מסוים שמתחיל בפרטים אישיים, ממשיך בהשכלה ובניסיון תעסוקתי, קורסים והשתלמויות, שירות צבאי ומסתיימים בכישורי שפות, מחשוב וכד. הפגנת יצירתיות היא תוספת מבורכת לתהליך חיפוש העבודה ויש לה מקום אפילו בכתיבת קורות החיים אך כשהיא תתבטא בפורמט היא תהפוך למעיקה ולא מובנת. לכן הקפידו על הפורמט ואם יש צורך היעזרו בתוכנות לכתיבת קורות חיים שמדריכות לכתיבה על סמך המבנה האחיד.

עקרון נוסף שחשוב ליישם בכתיבת קורות חיים הוא התמציתיות. וודאי שאינכם רוצים לייגע את המעסיק הפוטנציאלי טרם כניסתכם לתפקיד ולכן עליכם לוודא שאינכם דוחסים תוכן רב ומיותר שלא לצורך. היו ענייניים ונסו לנסח את קורותיכם כך שיכנסו בדף אחד. התמציתיות, מלבד יעילותה בקריאה, תספק לכם גם קורות חיים אסתטיים למראה.

השלב המבורך והטבעי לאחר שליחת קורות החיים הוא הזימון לראיון עבודה. ראיון עבודה מספק עבורכם הזדמנות להוכיח שמאחורי חלון הראווה עומד אדם מוכשר, מקצועי ונעים הליכות שכדאי וראוי להעסיק.

אחד הטיפים החשובים ביותר שיש להפנים במהלך חיפוש עבודה הוא ללכת לכמה שיותר ראיונות. גם אם המשרה המיועדת אינה בדיוק מה שחיפשתם, גם אם החברה המעסיקה ממוקמת מעט מחוץ לטווח הנוח לכם, אין כמו התפשרות מועטה בדרך למציאת עבודה ומי יודע, אולי גם להזדמנויות חדשות ומרתקות. לראיון העבודה עצמו, נסו להגיע כאל פגישה עסקית, כלומר, להתכונן. איסוף מידע על החברה המעסיקה, כמו גם על המראיין ושילוב פרטי מידע שצברתם במהלך הראיון ללא ספק יקנו לכם נקודות זכות.

דבר חשוב נוסף בראיון הוא להגיע קשובים אך עם זאת לא לפחד להתבטא שכן הראיון זו ההזדמנות למכור את המוצר שהוא אתם.
שימו לב לדרישות שמציג המראיין ושיקלו היטב האם אתם עומדים בהן. בכך תמנעו אכזבה דו צדדית מביצוע תפקיד שאינו הולם את כישוריכם.

תהליך חיפוש העבודה הינו תהליך של שיווק עצמי. לאורך כל התהליך חשוב מאוד להיות מודעים לשלבים של שיווק עצמי נכון. השיווק העצמי תקף החל מההכרה בכך שיש למצוא עבודה וימשיך איתכם גם לאחר שמצאתם אותה. עקרונות המפתח בשיווק עצמי נכון הם להיות טבעיים ואמינים ולהאמין בעצמכם ובערך המוסף שאתם מביאים עמכם. גישה המסתמכת על עקרונות אלו תסייע לכם להתמודד גם עם מצבי דחייה בתהליך חיפוש העבודה ולהמשיך במלוא המרץ לניסיון כיבוש המשרה הבא.

יישום נכון של שלבי התהליך, הרבה סבלנות וגם נכונות להתפשר יסייעו בידכם למצוא עבודה ולהשתלב בשוק ההייטק.

צרו איתנו קשר עוד היום, לייעוץ והשמה בהייטק

מייל info@cps.co.il

טלפון  03-7664444 

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן