כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

"שיא כל הזמנים בביקושים למפתחים בהייטק" סיכום מגמות השכר בהייטק Q2 2015

סיכום מגמות השכר בהייטק של הרבעון השני לשנת 2015 מצביעה שהנבואות הכלכליות שחזו הולכות ומתממשות: 2015 מתקדמת לשבירת שיאים חדשים בתעשיית ההייטק הישראלי.
ניתוח סקר שכר

תומר מוסמן ועפרה עפגין-חדד

סיכום מגמות השכר בהייטק של הרבעון השני לשנת 2015 מצביעה שהנבואות הכלכליות שחזו הולכות ומתממשות: 2015 מתקדמת לשבירת שיאים חדשים בתעשיית ההייטק הישראלי.

אומת הסטארטאפים מייצרת בכל יום חדשות כלכליות מרתקות, ובקצב מסחרר למדיי שמקשה לעקוב אחר מספר החברות המגייסות הון באמצעות קרנות, אנג'לים או מבצעות אקזיט דרך מכירה לחברה בינלאומית. מגמות הפריחה בשוק ההייטק יוצרות בחברות הצומחות לאחר גיוס הון, ביקושים אדירים להגדיל את ההון האנושי באופן משמעותי ומיידי.

עלפי סיכום הפרסומים במדורי הכלכלה מתחילת שנת 2015 סבב הגיוסים בחברות ההייטק עבר את רף ה- 2.28 מליארד דולר וסה"כ הרכישות של חברות ישראליות עומד כיום על כ- 2.87 מליארד דולר. בין הרכישות המתוקשרות ביותר ניתן למצוא את רכישת eXelate הישראלית ע"י נילסן בכ-200 מליון דולר,רכישתה של Borderfree בסכום של 450 מליון דולר, Clicks Software שנרכשה בסכום עתק של 433 מליון דולר וכמובן מכירתה של Panya תמורת 200 מליון דולר.

החדשנות הטכנולוגית של חברות ההייטק מעלה ביקושים אדירים ומאמירים למומחים מנוסים מאוד בטכנולוגיות קצה אשר פוגשת היצע מוגבל בשוק הישראלי; "המחסור במועמדים העונים לכל דרישות התפקידים החדשים משנים את כללי המשחק; התחרות על העובדים המנוסים עולה, נסיון להד האנטינג של עובדים מחברות מתחרות, המשכורות ותנאי ההעסקה משודרגים ומטפסים לשיאים חדשים, ישנם פחות מועמדים המתחרים על כל משרה, תהליכי הגיוס והמיון יוצרים עומסים גדולים על מחלקות הטכנולוגיות שצריכות לערוך את הראיונות המקצועיים, ובשל חוסר זמינותם משך חיפוש המועמדים הולך ומתארך", מסבירה עפרה עפגין- חדד, מנכ"לית CPS JOBS

מגמות הביקושים המאמירים מעלים את המשכורות בצורה כה משמעותית שלפי מחקר סקרי השכר של CPS JOBS, "כמעט כל ממוצעי המשכורות בתחום הפיתוח עלו ובצורה משמעותית מאוד.
המועמדים הטובים והמנוסים בפיתוח מקבלים מאיתנו הצעות עבודה רבות ופעמים רבות אנו מתבקשים לייעץ להם באיזה מחוזי ההעסקה לבחור" מספרת עפגין-חדד.

כיום מפתחי WEB או מפתחי מובייל ( IOSAndroid) עם מעל לשנתיים נסיון ישתכרו בין 18 אלף ₪ בחודש ועד ל 24 אלף ₪ ויקבלו עשרות הצעות מחברות מתחרות.

השוק ממשיך ודורש מהמועמדים להיות יותר טכנולוגיים.
קיים יתרון משמעותי לעבודה בזירה הגלובלית ולנסיון מוכח בפיתוח ליבת המוצר. עם זאת,הדרישה המרכזית ממועמדים היא נסיון בתפקיד זהה, מאותה הטכנולוגיה, מאותה התעשייה ואפילו ממוצר מתחרה.

כיום,רוב המעסיקים מעדיפים לשלם יותר לבעלי הנסיון ולמרות זאת בשל המצוקה הגוברת יש בקשה הולכת וגדלה לבוגרי תארים טריים עם ממוצע של 80-85 ומעלה במטרה להסמיך אותם ולבנות אותם לתפקיד.

מחפשים עבודה בהייטק? ריכזנו עבורכם טבלאות השוואת ממוצעי שכר על המשרות המבוקשות ביותר כיום בהייטק.

לסקר השכר המלא והמדויק לכל מקצועות ההייטק הקליקו כאן.

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן