כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

הכירו את לינקדאין!

הרבה פעמים אנחנו מרגישים שלחפש עבודה זו עבודה בפני עצמה, ואנו מקדישים זמן רב לחיפוש עבודה באינטרנט
שדרוג פרופיל LinkedIn

הרבה פעמים אנחנו מרגישים שלחפש עבודה זו עבודה בפני עצמה, ואנו מקדישים זמן רב לחיפוש עבודה באינטרנט. מסתבר שהעבודה הזו היא לא רווחית במיוחד- אנו מבזבזים זמן יקר, כסף ואנרגיות ולעיתים יכול לעבור זמן רב מאוד עד שנתקבל לעבודה המיוחלת.
הכירו את הכלי שיעזור לכם לנהל את תהליך חיפוש עבודה ולהפוך אותו לאפקטיבי, קל וידידותי- רשת הלינקדאין.
הלינקדאין היא רשת חברתית-עסקית הפועלת בארץ ובעולם על מנת לסייע למשתמשים ליצור קשרים עסקיים, לחפש עבודה, להתייעץ בנושאים מקצועיים ועוד.

אחרי שפתחתם חשבון בלינקדאין בתהליך הרשמה פשוט ומהיר, הגיע הזמן ללמוד איך להפוך גם את תהליך חיפוש עבודה בהייטק לכזה.

תנו להצעות עבודה לזרום אליכם

כיום ארגונים וחברות כח אדם עושים מעבר מחיפוש פאסיבי לחיפוש אקטיבי של מועמדים. אם בעבר פנייה למועמדים נעשתה רק בעקבות קורות חיים ששלחו דרך אתר החברה, מודעות דרושים הייטק, ירידי תעסוקה ושיטת "חבר מביא חבר", כיום הפנייה למועמדים היא יותר ויותר אקטיבית. רוב הארגונים וחברות כח אדם מעסיקות כיום מומחים בגיוס דרך רשתות חברתיות על מנת לאתר מועמדים מתאימים למשרות השונות. תפקידם של המומחים הוא למצוא את ההתאמות הטובות ביותר וזאת באמצעות חיפוש יזום ברשת הלינקדאין. פרופיל מעודכן ומפורט בלינקדאין מאפשר למעסיק לבדוק את התאמתכם למשרות השונות ולהציע לכם משרות עוד לפני שהספקתם להציע את מועמדותכם ואולי בכלל לא ידעתם על קיומן.

גלו לנו מי אתם

כמה פעמים בחרתם ספר בגלל הכריכה היפה שלו, אך כאשר קראתם את התקציר התאכזבתם והשארתם אותו בסופו של דבר על המדף? לא הייתם רוצים "שישאירו אתכם על המדף" בגלל צורת כתיבה לא נכונה של התקציר שלכם.

בסיכום האישי, יש לכם הזדמנות לשווק את עצמכם ולגרום לכל מי שצופה בפרופיל להעמיק בו ולרצות לגלות עליכם עוד ועוד פרטים. חשוב מאוד להציג סיכום קצר וקולע, אטרקטיבי עד כמה שאפשר ולכלול את הפרטים הבאים: מי אתם, מה ההשכלה שלכם, במה אתם עוסקים כיום, אם אתה מחפשים הזדמנות חדשה- לציין מה אתה מחפשים ולכתוב מסר אישי ואופטימי שמייצג אתכם. זכרו שהסיכום שלכם מספר לנו על כושר הביטוי שלכם, היצירתיות שלכם והייחודיות שלכם, ולכן חשוב להשקיע כמה רגעים בכתיבת סיכום טוב.

תמונה אחת שווה אלף מילים

לניסיון שצברתם במהלך שנות הקריירה שלכם יש חשיבות רבה, אך לתמונת הפרופיל האישי שלכם יש חשיבות לא פחותה מכך. בניגוד לרשת הפייסבוק, ברשת הלינקדאין יש לכם אפשרות להרשים אותנו, המגייסים ואת שאר החברים לרשת שלכם באמצעות תמונה אחת בלבד. לכן, כאשר אתם בוחרים את תמונת הפרופיל שלכם, כדאי לכם לדעת מספר דברים:

1. כדאי לבחור בתמונת פנים ברורה בה ניתן לזהות אתכם בקלות. כרשת עסקית, חשוב לשדר רצינות וצניעות ולכן תמונות עם משקי שמש, תמונות עם בגד ים או תמונות מהפאב האחרון בו ביליתם הן תמונות שלא רצוי שתבחרו בהן כמייצגות את הפרופיל העסקי שלכם.
2. כדאי לבחור בתמונה עדכנית, מהתקופה האחרונה, כזו שדומה יותר למראה שלכם היום. כאשר תגיעו לראיון עבודה, המעסיק יזהה אתכם ולא יהיה מופתע לראות פנים שונות מאלה שבחרתם להציג בתמונה.
3. כדאי לבחור בתמונה שלכם בלבד ולא בתמונה עם אדם נוסף. רשת לינקדאין היא רשת עסקית והפרופיל שלכם מספר את הסיפור האישי שלכם, לכן הציגו את עצמכם בלבד ואת שאר התמונות השאירו לרשתות חברתיות אחרות.
4. כדאי לבחור בתמונה איכותית, לא חשוכה ואפילו תמונה שצולמה בידי צלם מקצועי. כך תבטיחו לעצמכם שמי שצופה מקבל את התמונה הטובה ביותר שלכם.
5. כדאי ומומלץ מאוד לבחור תמונה בה אתם מחייכים. ברגע שאתם משדרים אופטימיות, אתם מייד מפעילים רגש חיובי אצל המתבוננים בכם.

להיות חלק מקבוצה

מהנדס חשמל? תוכנה? תעשייה וניהול? אולי בכלל מנהל שיווק או מנהל פרויקטים? כמעט לכל מקצוע שקיים היום יש לפחות קבוצה אחת ולעיתים מספר קבוצות המיועדות לאותם בעלי התמחות ספציפית. אז מה בעצם הקבוצות האלו נותנות?
חברי הקבוצה הם לרוב אנשי מקצוע בדיוק כמוכם או מגייסים מארגונים ומחברות כח אדם שונות. בקבוצות מתפרסמות מדי יום כתבות שונות שעשויות לעניין אתכם, מידע על ביקוש והיצע בנוגע לאותו מקצוע, הצעות עבודה ודיונים מעוררי סקרנות שכדאי לכם לקרוא ואולי להשתתף בהם. דרך הקבוצות תוכלו להרחיב את הרשת החברתית שלכם וכמובן לדעת על משרות פתוחות לפני שמגיעות לאוזניהן ועיניהן של המוני מחפשי עבודה. רשת לינקדאין מאפשרת לכם להירשם לעשרות קבוצות ולמעשה להיות נגישים למידע עצום שאולי לא תזכו להיחשף אליו בדרכים אחרות.

תהיו אקטיבים

כל מי שמחפש עבודה היום יודע שמדובר בשוק מאוד תחרותי. המעסיקים מוצפים מדי יום במאות קורות חיים והסיכוי להגיע לראש הערימה תלוי במספר דברים: הניסיון המקצועי שלכם, הכישורים, ההשכלה והייחודיות שלכם על פני כל השאר. רשת הלינקדאין מאפשרת לכם לגלות לנו, המעסיקים, מה מיוחד דווקא בכם. תוכלו לעשות זאת על ידי הבעת קולכם בדיונים השונים בקבוצות, הוספת סרטוני וידאו, מצגות שיצרתם וסטאטוסים בעלי אמרה אישית שימשכו את עיניהם של המעסיקים ויגרמו להם לבקש לגלות עוד אודותיכם.

חברותיות היא שם המשחק

בלינקדאין יש חשיבות רבה ליצירת רשת קשרים רחבה. ככל שתגדילו את מעגל החברים שלכם כך הרשת תדרג אתכם בהתאם. דירוג גבוה יגביר את החשיפה שלכם בפני מעסיקים ויגדיל את הסיכוי שיפנו אליכם באופן יזום.
טיפ למשתמשים החדשים: התחילו בהצעת חברות למשפחה, לחברים קרובים ולחברים מהעבודה. לאחר מכן הרשת תעזור לכם ותציג בפניכם חברים נוספים שכדאי לכם להתקשר עימם בהתאם לפרופיל שלכם.

לומדים מניסיון

הפרופיל שלכם בלינקדאין הוא למעשה הצגה משודרגת של קורות החיים שלכם הכוללת את פרטיכם האישיים, התכונות שלכם והרקע המקצועי שלכם. הצגה נכונה של הניסיון המקצועי היא אולי החשובה ביותר בעת בניית הפרופיל האישי שלכם. מעסיקים רבים הזקוקים לעובדים באופן מיידי יגשו ישר לניסיונכם המקצועי וידלגו על כל השאר. לכן, חשוב להקפיד על מספר כללים:
1. כתבו רק ניסיון מקצועי הרלוונטי לתחום בו אתם מעוניינים להשתלב. מעסיקים מחפשים ניסיון ספציפי ולכן התמקדות בעולם תוכן מסוים תקל על המעסיק לבדוק את התאמתכם למשרה.
2. ציינו את שמות החברות בהן עבדתם, התפקידים שביצעתם ואת הזמן המדויק שנמשך תפקידכם.
3. פרטו כמה שניתן אודות התפקידים שביצעתם. אל תחסכו במילים וספרו לנו בדיוק מה כלל תפקידכם.
4.הוסיפו לוגו של החברה בה עבדתם ו/או קישור לאתר הבית שלה במידה וקיים. לעיתים מעסיקים מחפשים עובדים מחברות ספציפיות ולכן אלו פרטים בעלי חשיבות רבה.

יש לכם את הכישורים הנדרשים

לינקדאין מאפשרת לכם להגדיר את הכישורים האישיים וההתמחויות המקצועיות שלכם. תוכלו ליצור רשימה של תחומי התמחות כמו למשל ידע בשפות תכנות מסוימות, יכולות אישיות, סביבות עבודה ועוד. כאשר מעסיקים מחפשים עובדים ברשת, הם נוטים לחפש תחומי ידע ספציפיים הדרושים למשרה מסוימת. הרשימה שבניתם תעזור לכם לבלוט לעיניהם של המעסיקים ולהגדיל את כמות הפניות אליכם. בנוסף, חברים שלכם יכולים לאמת את הידע שלכם בתחום ספציפי ובכך להגדיל את האמינות שלכם בעיני המעסיקים. כמובן שכדאי שגם אתם תעזרו לחברים שלכם, הרי בכל זאת, בשביל מה יש חברים?

מילה טובה לא עולה כסף

בקשת מכתבי המלצה ממועמדים הפכה להיות שכיחה במציאות של היום. המועמדים צריכים להוכיח את כישוריהם באמצעות המלצות ממעסיקים קודמים וגורמים רלוונטים. הלינקדאין מאפשרת למנהלים ולחברים שלכם לפרסם את ההמלצות בפרופיל האישי שלכם. מעסיקים מאוד אוהבים לקרוא המלצות ומעדיפים לראות מגוון רחב של המלצות ממנהלים קודמים, חברים שלכם לעבודה, לקוחות מן העבר וכדומה. ההמלצות מעלות את הערך שלכם על ידי כך שהן משקפות את המקצועיות שלכם ותכונות אישיות שלא ניתן ללמוד מקורות החיים, כמו למשל יחסי אנוש, עבודת צוות ועוד. כמה טיפים בעניין ההמלצות:
1. כדאי להקדיש זמן ולכתוב המלצות לחברים שלכם. ברגע שתעשו זאת, הם יודו לכם ויפנו מזמנם על מנת להחזיר לכם בהמלצה מרשימה.
2. בקשו המלצות מהמנהלים שלכם גם אם אתם לא מחפשים עבודה כרגע. הכינו את עצמכם לכל תרחיש אפשרי כי לא ניתן לדעת מתי תזדקקו להמלצות האלו.
3. אל תרכשו המלצות בכסף. זה לא מכובד, לא אמיתי ולא אמין. אם תתגלה העובדה שאין קשר בינכם לבין הממליץ שלכם, זו יכולה להיות סיטואציה מאוד לא נעימה.
4. כאשר אתם מחליטים לפרגן לחבר בהמלצה, תהיו אמיתיים. אל תשקרו ואל תגזימו בהאדרת חבריכם. יותר מדי מילים טובות עלולות לגרום להמלצה שלכם להראות לא אמינה ולפגוע בחבר שלכם.

בהצלחה,

מורן דיאמנט, מגייסת ברשתות

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן