כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

עשרת הדיברות של LinkedIn

פרופיל בלינקדאין

פרופיל בלינקדאין

החשיבות של רשת ה-LinkedIn, בתור הרשת העסקית הגדולה בעולם, הולכת וגדלה. כבר היום, מדובר באחת משיטות מציאת העבודה היעילות והנפוצות ביותר (לפי סקר H.R.D), יחד עם בעלי עסקים ואנשי מכירות הנעזרים בה לקידום מקצועי.

מעבר לכך, רוב מוחלט של המעסיקים נעזרים ב-LinkedIn על מנת "לבלוש" אחר מועמדים ולעשות ולידציה למועמד בעקבות שליחת קו"ח או פגישה.

לאור זאת, הצורך בפרופיל בנוי ומתוחזק היטב, יחד עם עבודה ושימוש נכון ברשת ה-LinkedIn, הפך לקריטי. לכן, CPS JOBS השמה להייטק כאן בשבילכם וריכזנו עבורכם את "עשרת הדיברות" של LinkedIn אשר יאפשרו לכם לעמוד בסטנדרטים מקצועיים ולא לעשות טעויות בסיסיות שיפגעו בכם:

▪ השתמשו במונחים מקצועיים נפוצים (Buzz words/Key words)

פרופיל בלינקדאיןהאם שאלתם את עצמכם פעם איך אלגוריתם החיפוש של לינקדאין עובד? האם תהיתם מה קובע האם אני אופיע בתוצאות החיפוש של אנשים אחרים?

אחד מהפרמטרים שמשפיעים על הסיכוי שלכם להופיע בראש רשימות החיפוש של מעסיקים ומגייסים הינו שימוש במונחים מקצועיים נפוצים (Buzz words/Key words).

ככל שתשלבו יותר מונחים מקצועיים הרלוונטיים לכם בחלקי הפרופיל השונים, כך יגדל הסיכוי שתופיעו בתחילת תוצאות החיפוש.

רוצים שהמעסיקים והמגייסים מהתחום שלכם יוכלו לאתר אתכם בקלות? שימו את עצמכם במקום, תחשבו מה הם יחפשו על מנת למצוא אתכם, ותשלבו את זה בפרופיל.

▪ היו אקטיביים

במובנים רבים, רשת הלינקדאין שינתה את עולם חיפוש העבודה. היא מאפשרת לנו לפנות באופן ישיר וללא מתווכים למעסיקים ומגייסים, ואפילו לקבל הצעות עבודה ופניות אישיות ישר לתיבת הדואר הנכנס.

אבל – אין ארוחות חינם 🙂

על מנת שאנשים יאשרו את בקשות ההתחברות שלנו, ישיבו להודעות שלנו ובמיוחד יפנו אלינו עם הצעות, עלינו להיות פעילים כל הזמן:

לרשום סטטוסים מקצועיים, לשתף, להגיב, להצטרף לקבוצות, לתחזק את הפרופיל, לאתר חברות ואנשים רלוונטיים ולפנות אליהם, לתת ולקבל Endorsements, לתת ולקבל המלצות, להיעזר בקשרים משותפים ועוד ועוד.

אין ספק שכולנו היינו רוצים לקבל הצעות עבודה מפתות באופן קבוע. אבל נצליח להגיע למצב הזה רק אם נהיה פעילים באופן קבוע בלינקדאין ולא נפסיק לקדם את עצמנו.

▪ הרחיבו את רשת הקשרים בהדרגה

פרופיל בלינקדאיןאז בנינו פרופיל מושלם: שמנו תמונה מקצועית, פירטנו את כל הניסיון וההישגים שלנו, רשמנו מה ההשכלה ואפילו הוספנו סרטונים.

האם זה מספיק?

לינקדאין הינה הרשת העסקית הגדולה בעולם, כאשר בסיס כוחה הינו הנטוורקינג. אם אנחנו רוצים לפתוח בפנינו את האפשרות ליצור קשר ולשלוח הודעות לאנשים רלוונטיים ואם אנחנו רוצים לשפר את הסיכוי שלנו לעלות בראש תוצאות החיפוש של כל המעסיקים והמגייסים בתחומנו, עלינו לבנות רשת קשרים מקצועיים רחבה ואיכותית.

תהליך בניית רשת הקשרים הינו תהליך ארוך ומורכב, אבל בעזרת התמדה ושימוש חכם בכלי החיפוש של לינקדאין – זה בהחלט אפשרי. בחלוף הזמן, ככל שהרשת שלכם תגדל וככל שתהיו יותר פעילים בלינקדאין, תהליך הרחבת רשת הקשרים שלכם יהפוך לקל יותר ותקבלו יותר פניות.

 

▪ הצטרפו לקבוצות רלוונטיות

פרופיל בלינקדאין

חלק משמעותי מבניית הנוכחות והמיתוג המקצועי שלנו מתבצע בתוך הקבוצות השונות בלינקדאין. עלינו לאתר את הקבוצות הרלוונטיות לתחומנו, להצטרף ולהתחיל להיות פעילים.

בלינקדאין יש למעלה מ-2 מיליון קבוצות וניתן להתחבר ל-100 קבוצות שונות במקביל. מעבר לכך, תמיד ניתן להצטרף ולעזוב ככה שלא צריך לחשוש לפני שבוחרים קבוצה להצטרף אליה.

אז מה ניתן לעשות בתוך קבוצה? קידום תכנים ותגובות לדיונים, חשיפה למשרות אקסקלוסיביות, יכול להתחבר לאנשים שעד כה לא יכולנו להתחבר אליהם, פנייה ישירה לחברי הקבוצה ועוד.

▪ עדכנו את הפרופיל באופן קבוע

כשזה נוגע ללינקדאין, חשוב להבין שאין אמצע: אם יש לכם פרופיל, הוא חייב להיות מושלם ומעודכן.

מעבר לעובדה שכדי שאנשים רלוונטיים יאשרו אותנו, יתחברו אליו, יאתרו אותנו ויפנו אלינו, הפרופיל שלנו צריך לכלול את כל המידע הרלוונטי לגבינו ולגבי יכולת המקצועית שלנו, ישנו אספקט נוסף שצריך לקחת בחשבון – האח הגדול.

רוב המעסיקים והמגייסים שמקבלים את קורות חיים שלנו, יפנו באופן מידי לרשתות החברתיות (בעיקר לינקדאין) על מנת להתרשם מאתנו ולבצע ולידציה לקורות החיים.

לכן, אם הפרופיל שלנו לא מעודכן ומתוחזק, הוא יכול לעשות לנו נזק ולהרתיע אנשים.

אז בין העבודה, המשפחה והטירוף היומיומי, עשו לעצמכם טובה ותפנו מס' דק' לעדכן את הפרופיל שלכם… זה שווה את זה.

▪ הציגו את המטרות והיעדים שלכם

פרופיל הלינקדאין שלכם נועד, בראש ובראשונה, למשוך מעסיקים ומגייסים רלוונטיים ולאפשר לאנשים להתרשם ממה שיש לנו להציע מבחינה מקצועית.

אולם, הפרופיל שלנו חשוב גם מבחינה נוספת: הצגת המטרות והיעדים שלנו.

על מנת שנוכל למשוך את האנשים הרלוונטיים ועל מנת שאותם אנשים יבינו מה יכול להתאים לנו, עלינו להציג את מה שאנחנו מחפשים ולא רק את "קורות החיים" שלנו.

בין אם באמתחתכם שנות ניסיון רבות ממגוון של תפקידים ותחומים שונים, ובין אם אתם סטודנטים או בוגרים טריים – תדגישו את הדברים הרלוונטיים למטרות שלכם ואל תהססו לרשום את התחום/תפקיד בו אתם רוצים להיות.

▪ השתמשו בתמונת פרופיל מקצועית

פרופיל בלינקדאיןשני דברים שחשוב להבין כאשר בונים פרופיל בלינקדאין: זה לא פייסבוק וזה לא קורות חיים.

אין ספק שלינקדאין מתפקדת באופן המזכיר בחלקים רבים את רשת הפייסבוק (הרי מדובר בשתי רשתות חברתיות), ואין ספק שרוב הפרופיל שלנו מורכב מקורות החיים שלנו.

אבל, וזה אבל גדול, לרשת הלינקדאין חוקים משלה.

בניגוד לפייסבוק, מדובר ברשת מקצועית. על כן, אנחנו לא נשתמש בתמונה שלנו מהים, עם משקפיי שמש, עם כוס שתייה או עם הילדים. כמו שלא נגיע ככה ליום עבודה, גם בפרופיל שלנו אין לזה מקום.

בניגוד לקורות החיים, שם אנחנו לא ממליצים לשלב תמונה, פרופיל הלינקדאין שלכם לא יהיה שלם בלעדיה ואף ירתיע אנשים מלפנות אליכם.

צלמו עוד היום תמונה ייצוגית של הפנים שלכם (כתפיים ומעלה), מחייכים, עם בגדים מכובדים ורקע בהיר שלא מסיח את הדעת.

ולא, "אני מחכה להזדמנות שאפגוש צלם מקצועי" זה לא תירוץ.

▪ הוסיפו את כל הניסיון וההשכלה הרלוונטיים שלכם

כאשר אנחנו בונים את פרופיל הלינקדאין שלנו, צריך לקחת בחשבון את האנשים שייכנסו לפרופיל שלנו כמו גם את אלגוריתם החיפוש של לינקדאין.

עלינו לדאוג שהפרופיל שלנו יהיה מלא ככל שניתן עם מה שיש לנו להציע בהתאם למה שאנחנו מחפשים, ולהציג את כל הניסיון וההשכלה הרלוונטיים שלנו.

אנחנו לא נסתפק רק בתפקיד שאני עושה עכשיו או בתואר האחרון שלי ונדאג לפרט את כל מה שעשינו ושיכול להיות רלוונטי, תוך פירוט תחומיי האחריות שלי במסגרת התפקיד (או נושא מחקר בתואר) ושימוש במילות מפתח, כפי שכבר ציינו בעבר.

אנחנו רוצים לאפשר לכל אחד בלינקדאין למצוא אותנו ולהתרשם ממה שיש לנו להציע, על מנת שלא נפספס הזדמנויות.

▪ הסיפו מדיה ולינקים

פרופיל בלינקדאיןבניגוד למסמך קורות החיים שלך, פרופיל הלינקדאין מאפשר לנו להציג אתרים וסרטונים מקצועיים ובכך לשפר את המיתוג האישי שלנו.

הכנתם סרטון מקצועי? הסריטו אתכם מדברים בכנס? יש לכם בלוג מקצועי? הכנתם מצגת מוקפדת? שלבו אותם בפרופיל!

אנשים עם השכלה או ניסיון כמו שלכם כנראה אפשר למצוא, אבל מדיה ולינקים מקצועיים יכולים להוות "הוכחה" למקצועיות שלכם ולשדרג את המעמד שלכם בקרב מעסיקים ומגייסים.

אל תהססו לשלב תכנים מסוג זה בפרופיל שלכם ותמיד תזכרו שמטרת הפרופיל שלכם הינה להציג את סט היכולות המקצועיות שלכם ושהדרך הטובה ביותר לעשות את זה הינה להציג את התוצרים המקצועיים שלכם.

▪ Endorsements & Recommendations

בין הניסיון התעסוקתי, ההשכלה, השפות ושאר חלקי הפרופיל שלנו, ישנו אספקט חשוב במיוחד שבמקרים רבים לא מקבל את מידת ההשקעה הראויה: Endorsements & Recommendations.

לינקדאין מאפשרת לנו לרשום בפרופילים של אנשים אחרים המלצות מילוליות או לתת להם Endorsement על אחד הכישורים שלהם (Skills) המהווה מעין "לייק" או אישרור שאתם חושבים שאותו אדם אכן מחזיק באותה יכולת/ידע (Skill).

אז איך עושים את זה נכון? תנו ותקבלו – תקפידו לרשום לאנשים שאתם מעריכים מקצועית המלצות ו-Endorsements, ולאט לאט אחרים ירשמו גם לכם.

בנוסף, שימו לב שאתם מקפידים לרשום רשימת -Skills  מקיפה ומדויקת המציגה את סט היכולות המקצועיות שלכם.

הקפדה על עשרת הדיברות אמנם דורשת השקעה וזמן, אולם בעידן התעסוקה המודרני, בו הנוכחות הדיגיטלית והמיתוג האישי מקבלים משמעות מרכזית, אנחנו חייבים להפנים שזו הדרך הטובה והיעילה ביותר למציאת הזדמנויות ולהשקיע בהתאם.

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן