כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

2 מקרים בהם תתקלו במסגרת עבודה אבטחת מידע

עבודה אבטחת מידע

תחום אבטחת המידע הפך בעשור האחרון לרלוונטי יותר מתמיד – וגם חברות העוסקות בתחום של השמה להייטק יודעות את זה. עם טכנולוגיות מתקדמות ומסובכות יותר ועולם שהופך תלוי יותר ויותר במערכות דיגיטליות ורשתות אינטרנט – אנחנו חיים בתקופה שבה למי שיודע איך לתמרן מערכות ולהשיג מידע שלא אמור להגיע אליו, יש הרבה מה להרוויח. 

וכמו שאתם יודעים, איפה שיש הרבה מה להרוויח – יש גם הרבה מה להפסיד. חברות הייטק רבות מרוויחות את לחמן (והרבה יותר מזה) בפיתוח מערכות סייבר מתוחכמות, וגם מתכנתים רבים עושים הסבה ומחפשים עבודה אבטחת מידע.

אז מה הם האתגרים איתם תתמודדו בעבודה באבטחת מידע? האם אתם באמת צריכים להתרגש מהטלפון שקיבלתם מהחברה הזו שעוסקת בתחום השמה להייטק שהציעה לכם משרת אבטחת מידע? עם אילו מקרים תצטרכו לעבוד ביום יום? האם עבודה אבטחת מידע היא כל כך סקסית כמו שהיא נשמעת?

ובכן, תשפטו בעצמכם – הנה שני מקרים לגמרי ריאליסטיים בהם תוכלו להיתקל במהלך עבודה בתחום אבטחת המידע.

מקרה #1 – עובד חברה שפוטר גנב פרטים

כמעט כולנו חווים באיזשהו שלב בחיינו פיטורים או פרידה ממקום העבודה בנסיבות שהן בואו נגיד… לא הכי נעימות. כמו בכל דבר אחר בחיים, יש אנשים שלוקחים את זה יותר טוב, ויש כאלו שלוקחים את זה הרבה, אבל הרבה פחות טוב. 

תופתעו לשמוע שמקרים של עובדים שלפני שעזבו את החברה גנבו נתונים למטרות כאלו ואחרות, הם לא כל כך נדירים. וכמובן, רשימת הסיכונים הפוטנציאליים שמביאה עצמה גניבת נתונים כזו היא ארוכה.

החל מהפצת נתונים אישיים של לקוחות ברחבי הרשת, מכירת נתונים רגישים לגורמים עסקיים מתחרים וסחיטת ראשי הארגון, ועד לפריצה למערכות הארגון, שיבוש הפעילות השוטפת ואף פרסום ציבורי של סודות ארגוניים. 

במהלך עבודה אבטחת מידע, בהינתן שזו היא הגדרת האחריות של התפקיד שלכם והמחלקה שבה אתם עובדים, מקרים כאלו בהחלט יכולים להיות היומיום שלכם. אתם תהיו אלו שתדרשו לחקור איך זה קרה, למה זה קרה ואיך מונעים מהסיכונים להתממש. בנוסף, העבודה שלכם תהיה גם למנוע מקרים כאלו מלכתחילה, עם שיפור מערכות אבטחת המידע של הארגון ובניית נהלים ארגוניים שיגנו על המידע שבו הארגון מחזיק.

מקרה #2 – פריצת האקרים

מאגרי מידע של המון המון חברות נפרצים מדי שנה. אנחנו רק שומעים על החברות הגדולות והמוכרות, אבל הרבה מאוד חברות וארגונים שמחזיקים במידע רגיש על לקוחות ומטופלים נאלצים להתמודד עם פריצה של האקרים חיצוניים בעלי מניעים שונים.

לפעמים המניעים של ההאקרים הם כלכליים, כאשר הם דורשים סכומי כסף מגוחכים בעבור מחיקת המידע. במקרים אחרים הם אידיאולוגיים, כאשר ההאקרים עושים את מה שהם מאמינים בו כדי להשיב את מאזני הצדק אל איזונם.

מה שבטוח זה שלכם זה ממש לא משנה מה המניע שלהם – אתם רוצים לוודא שהדבר הזה לא קורה. עבודה אבטחת מידע כוללת בנייה והתקנה של מערכות אבטחת מידע שונות שמונעות ממקרים של גניבת מידע לקרות מבעוד מועד. אבל בפועל, זה לא תמיד עובד. בגלל זה, מקצועני אבטחת מידע עושים עוד המון דברים נוספים.

הם חוקרים ניסיונות פריצה כדי לגדוע אותם במהלכם ולזהות מי הגורמים שמובילים אותם. בנוסף, הם עובדים בצורה יסודית, ערמומית ויצירתית כדי לזהות פרצות אבטחה שעשויות להיות החורים בגדר שההאקרים כל כך רוצים למצוא אחרי שהחליטו שהארגון שעבורו אתם עובדים הוא זה שיהיה בכוונת שלהם.

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן