כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

סטארט אפ או חברה גדולה?

סטארט אפ או חברה גדולה

אז מה עדיף? לעבוד בחברה גדולה ומבוססת או בסטארט אפ צעיר ותוסס?

אם אתה מחפש עבודה, או חושב על דרכים להתקדם בתחום ההייטק, סביר להניח שאתה מתלבט בשאלה הזו.

כמו בכל דבר בחיים, גם כאן אין תשובה חד משמעית. אבל בהחלט יש הבדלים ברורים בין שתי האפשרויות, שיעזרו לך להחליט מהי הדרך הטובה ביותר בשבילך כאשר אתה מחפש מודעות דרושים הייטק בנוגע לתפקיד הבא שלך.

אז מה באמת עדיף?

היתרון המשמעותי ביותר של עבודה בחברה גדולה, בסגנון Intel או Google, הוא היציבות שהיא מעניקה לעובד. האפשרות לקריירה ארוכת שנים במקום עבודה אחד היא לא כל כך ריאלית, אך בהחלט קיימת בהשוואה לתפקיד בסטארט אפ. כך גם אפשרויות הקידום לתפקידים ניהולים/בכירים בתוך הארגון ומעבר ממחלקה למחלקה (מפיתוח למוצר ולשיווק לדוגמא).

שייכות למותג גדול ומבוסס היא גם פקטור פה, בעיקר כשמגיע הזמן לחפש עבודה חדשה והרזומה הוא כרטיס הביקור שלך. ה"גב" שעבודה במקום כזה נותנת לעובד הוא רחב, וכמובן שהקשרים שניתן לעשות במקום עבודה גדול ומוביל לא יזיקו לקריירה שלך…

בנוסף, רוב החברות הגדולות ישקיעו יותר בהתפתחות וברווחת עובדיהם, גם מבחינת תנאים וגם מבחינת קורסים מקצועיים וסדנאות העשרה למינהם.

ויחד עם זה הנסיון מראה כי גם חברות יציבות כמו אמדוקס,קומברס ואפילו התעשיה האוירית פיטרו עובדים בתקופות מסוימות, ועובדים שהרגישו בטוחים מצאו עצמם פתאום ללא משכורת.

הסטארט אפ לעומתן, אומנם בדרך כלל לא מציע יציבות או אפשרויות קידום נרחבות, אבל הוא כן יציע לך משכורות טובות יותר מאשר החברות הגדולות.

גם האתגר הטכנולוגי הוא בד"כ גדול יותר. הסטראט אפים עוסקים בטכנולוגיות חדשניות, עומדים בד"כ בחוד החנית של הפיתוח, ויש לך סיכוי להיות חלק מצוות פורץ דרך ולהוות בו גורם משפיע. לרוב עובדי ההייטק זהו המניע הראשון והחשוב בבחירת עבודה: ענין, אתגר וסיפוק.

מה עוד צריך לדעת?

מגוון הפעילויות שעובד מתנסה בהם במהלך העבודה בסטארט אפ הוא רחב. מאחר ואין בסטארט אפ הגדרות פורמליות של עיסוקים, העובד יכול לגוון את תחום פעילותו ולקחת על עצמו אחריות שלא היתה ניתנת לו בארגון גדול, מה שתורם רבות ליצירת סביבת עבודה מעניינת ומאתגרת.

קשר בלתי פורמלי וידידותי עם הבוסים הוא גם פלוס נחמד, ולצוות קטן יש פוטנציאל להפוך למעין תא משפחתי שכזה. בהחלט מקום טוב ליצור בו חברויות חדשות.

כמובן שכולנו רוצים לעשות את האקזיט, ובסטארט אפ תמיד קיים הסיכוי שזה בדיוק מה שיקרה, ואופציות או מניות שתקבל בנוסף למשכורת יוכלו להביא לך במקרה של הנפקה/אקזיט סכומים נאים.

כאן המקום לציין שאחד מהחסרונות בעבודה בסטארט-אפ הוא שעות העבודה: בד"כ עובדים יותר שעות וזה כמובן יכול לבוא על חשבון דברים אחרים.

אז לסיכום

חשוב להיות מודע לצדדים החזקים של כל אחת מהאפשרויות, כדי לבחור בעבודה שיותר מתאימה לך, הן מבחינת אישיות והן מבחינת הסיטואציה בה אתה נמצא בחיים. וכדאי לקחת בחשבון את המטרה: לטווח קצר ולטווח ארוך. מהו מקום העבודה שיקדם אותך לקראת התפקיד הבא שלך?

מבחינה אישיותית, אם אתה טיפוס שאוהב ריגושים ומוכן לקחת סיכונים למען תמורה גדולה יותר, סטארט-אפ יכול להתאים לך. אם אתה אדם שמחפש יציבות ואולי גם תפקיד ניהולי בהמשך, כנראה שחברה גדולה זה בשבילך.

קראו גם על: דרושים מערכות מידע

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן