כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

ניתוח מגמות השכר והביקושים בהייטק

חברת ההשמה להייטק CPS JOBS ניתחה את שכרם של מעל ל-200,000 עובדי הייטק ובדקה את הביקושים במעל ל- 3,000 חברות מגייסות בתעשיית ההייטק הכוללות את הסטארטאפים המובילים וחברות הענק הגלובליות המגייסות בארץ.
ניתוח סקר שכר

תומר מוסמן

חברת השמה הייטק CPS JOBS ניתחה את שכרם של מעל ל-200,000 עובדי הייטק ובדקה את הביקושים במעל ל- 3,000 חברות מגייסות בתעשיית ההייטק הכוללות את הסטארטאפים המובילים וחברות הענק הגלובליות המגייסות בארץ.

סקר השכר וניתוחו המפורט של חברת CPS JOBS התפרסמו ככתבות מרכזיות באתר TheMarker ובGeektime.

שנת 2016 בדומה לקודמתה נפתחה בביקושים בולטים בתעשיית ההייטק: אישורי תקציבים, פתיחות פרויקטים עתירי תקציב בחברות הענק, הזרמת כספים וגיוסים מסיבים לעוד סטארטאפים ממשקיעים פרטיים וקרנות. כל אלו יצרו סערת ביקושים ששוק ההייטק הישראלי מתקשה מאוד לעמוד בה.

במהלך שלושת החודשים הראשונים של 2016 ענף ההייטק כיכב בכותרות מדורי הכלכלה עם עשרות חדשות; על גיוסי הון של סטארטאפים וקרנות, רכישות במיליוני דולרים ומיזוגים של חברות.

בין הכותרות המרכזיות היה ניתן למצוא את:

EZBob אשר גייסה 28 מיליון דולר,Skybox Security שגייסה 96 מליון דולר, EnSilo אשר השלימה סבב גיוס של 21 מיליון דולר, SisenseZerto ו JFrog הישראליות אשר גייסו 50 מיליון דולר כל אחת וכמובן רכישות הענק של Altair ב-200 מיליון דולר ע"י סוני, של Replay תמורת 170 מיליון דולר ע"י אינטל ושל Leaba תמורת 380 מיליון דולר ע"י סיסקו.

תעשיית ההייטק מייצרת כמעט 50% מהיצוא הישראלי. עם זאת, היא מוערכת רק ב-8% מכוח העבודה הישראלי. הצמיחה העצומה והמהירה של התעשייה יוצרת ביקושים שפוגשים היצע כה מוגבל עד כדי כך שבחודש פברואר 2016 הממשלה הציעה לפטור את הבעיה בייבוא מהנדסים מחו"ל.

הגידול בביקושים ברבעון הראשון של 2016 התבטא בעלייה של כ 10% בביקוש הכולל של מהנדסים בהייטק.

ברבעון הראשון של 2016 הביקושים העלו את ממוצע המשכורות הטכנולוגיות הכוללות בכ-5.7% לעומת הרבעון הראשון של 2015. 

קפיצת השכר המשמעותית ביותר עם גידול של כ-16.5% בשכר הממוצע, נעשתה בתחום אבטחת האיכות (QA ובעיקר בפיתוח כלי בדיקות (QA Automation) הביקוש למהנדסים מומחים אשר יפתחו כלי בדיקה למוצר העלתה את רף הביקושים בכ- 10%. כיום מפתח כלי בדיקה עם מעל ל-6 שנות נסיון יוכל להשתכר עד ל- 26 אלף ₪ בחודש. תחום אבטחת האיכות משנה את פניו בשנה האחרונה ופרופיל המועמדים המבוקשים עבורו מצריך ניסיון משמעותי בתכנות.

במקצועות ספציפיים כגון פיתוח למובייל ( android וגםios ) העלייה במשכורות הממוצעות מזנקת בכ- 7.4% ומפתחים מנוסים שבעבר היו משתכרים עד ל-24 אלפי ₪ בחודש כיום יכולים להרוויח עד ל- 30 אלף ₪ בחודש!

ביקוש מרכזי נוסף הוא פיתוח האלגוריתמים, בעיקר בתחומי ה-machine learning ועיבוד תמונה, במקצוע זה עלה השכר בשנה האחרונה בכ 8.8%. השכר לבוגרי תואר שני ללא שום ניסיון יכול להגיע לשכר התחלתי של כ-24 אלף ₪ בחודש ולטפס במרוצת השנים עד ל- 36 אלף ₪

מנכ"לית CPS JOBS ,עפרה עפגין – חדד, מסמנת את 2016 בהמשך צמיחה ושגשוג להייטק הישראלי, "מסתמן כי 2016 תמשיך  את המגמות המרכזיות בשנתיים האחרונות – גיוס הון משמעותי עבור חברות חדשות ואקזיטים מתוקשרים. תעשיית ההייטק הישראלית הופכת ליצואנית מרכזית בעולם של ידע פורץ דרך." עוד מוסיפה עפגין – חדד כי "אם תממש הממשלה את רצונה בייבוא עובדים זרים לתעשייה –המשך שגשוג התעשייה יהיה בסכנה."

לסקר השכר המלא

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן