כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

מתכנת שכר – האם שווה לעסוק בתכנות?

מתכנת שכר

לא מעט סכומים נזרקים לאוויר כאשר מדברים על שכר של מתכנת, והגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן. כל מי שמחפש קריירה חדשה, ככל הנראה מפנטז ישר על עבודה בהייטק. עבודה בהייטק היא עבודה חלומית מכל מיני סיבות, אך כמובן שהסיבה הראשית היא השכר הגבוה. כל אחד ירצה להגיע למצב שבו הוא מצליח לכלכל את המשפחה עם שכר גבוה. אז מה אתם צריכים לדעת על מתכנת שכר? על זה בדיוק אנו עומדים לדבר במאמר הבא.

כי בסוף לצד כל המספרים שנזרקים לאוויר, עליכם להבין כי אתם עושים צעד שמתאים לכם. יש כאלה שחשבו כי משרות הייטק זוהי הבחירה הנכונה, ובסוף הם גילו כי הם עשו טעות. יש אחרים שוויתרו על משרות בחברות הייטק, ומצאו את עצמם בסופו של יום מכים על חטא. השאיפה שלנו היא שתעשו מה שאתם הכי רוצים – שתקומו כל בוקר עם חיוך לעבודה.

מה זה אומר בכלל להיות מתכנת?

עוד לפני שנדבר על מתכנת שכר, מוטב כי תבינו בכלל מה זה אומר להיות מתכנת. אם לא תדעו מהי המשמעות של העבודה, לא תוכלו לבחור את המשרה הזאת בלב שלם. מתכנת היא איש מקצוע שמתעסק עם קוד ברוב המקרים, כאשר המשימה שלו היא לפתח תוכנות או אפליקציות. המתכנת הוא זה שאמור להפוך את הרעיון הכללי למוצר מוחשי, כל זאת על סמך ידיעת שפות תכנות שונות.

מתכנת שכר בתחילת הדרך

בתחילת הדרך מתכנת לא מרוויח משכורת גבוהה במיוחד, ועליכם לקחת את זה בחשבון. השנים הראשונות בעבודה נועדו בעיקר כדי שהצדדים יוכלו ללמוד אחד את השני. לרוב מתכנת מתחיל אמור להרוויח בין 10,000-15,000 ₪ כל חודש. אם מתכנת מסוים בוחר להעדיף משרות הייטק, הוא ככל הנראה יתוגמל יותר מאשר מתכנתים אחרים. אך לפני שאתם נכנסים אל מקום עבודה כזה או אחר, תוודאו כי הוא מתאים לכם. השכר הוא לא בהכרח הפרמטר היחיד שאותו יהיה עליכם לבחון.

אל תבחרו מקום עבודה רק על סמך השכר

השכר הוא ללא ספק אחד מהפרמטרים החשובים ביותר לבחירת מקום עבודה עתידי. אך אם תחפשו משרות הייטק יש עוד לא מעט פרמטרים שתצטרכו לשים אליהם לב. האינטרס שלכם בסופו של יום הוא שתוכלו להגיע בכל בוקר לעבודה עם חיוך. גם אם זה אומר שתקבלו שכר שהוא נמוך במעט ממה שהייתם יכולים לקבל במקומות עבודה אחרים. בין אם מדובר על סביבת העבודה שבה אתם תעבדו או על האנשים שנמצאים מסביבכם.

מתכנת שכר בשלבים מתקדמים

עליכם לקחת בחשבון כי ככל שמתכנת צובר ותק, כך גם השכר צפוי לעלות בהתאם. מתכנתים מנוסים מרוויחים יותר מאשר מתכנתים הנמצאים בתחילת הדרך. לכן השכר של מתכנת מנוסה הוא גבוה באופן ניכר, כל זאת מתוך אינטרס של החברה לשמור את אנשי המקצוע הכי טובים אצלה. כך שאם אתם עובדים בחברה שמעריכה אתכם, היא אוטומטית תציע לכם שכר גבוה. לרוב אנו מדברים על שכר של 15,000-20,000 ₪ בכל חודש.

לכל מקום עבודה יש סטנדרטים שונים

גם אם תעשו בדיקה בין מקומות העבודה השונים בעולמות ההייטק, אתם תבינו כי ישנו הבדל ניכר. ישנן חברות שונות המציעות שכר גבוה יחסית כבר בהתחלה, ואחרות שמעדיפות לקחת תקופת למידה הדדית. בסוף תמיד עליכם לחשוב על מקום העבודה שיכול להציע לכם את העתיד הוורד ביותר. יש מקומות עבודה שמציעים שכר גבוה, אך בו בזמן לא מבטיחים עבודה לשנים הבאות. מצד שני יש מקומות עבודה שמציעים שכר נמוך יחסית, אך ברור לכל הצדדים כי שיתוף הפעולה יהיה ארוך וממושך.

מתכנת הוא אחד מהתפקידים הכי חשובים

לצד היתרונות הרבים של מתכנת שכר, עליכם להבין כי מדובר על תפקיד חשוב ומשמעותי בכל חברה. לא משנה אם מדובר על חברה גדולה או קטנה, החשיבות של המתכנת היא קריטית. הוא האדם שאמור להפוך את כל התכנונים למציאות של ממש, אדם שאמור להפוך את החלומות למציאות. זוהי הסיבה שכל חברה תרצה להביא אליה את המתכנתים הכי טובים שיש. גם אם זה אומר שאותה חברה תצטרך להכניס את היד עמוק יותר אל תוך הכיס.

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן