כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

מנהל לקוח (Account Manager)

ראשית יש להבין כי ניהול לקוח הוא לא תפקיד בפני עצמו, אלא לרוב חלק מרכזי מאוד בתפקידים רבים ומגוונים
מנהל לקוח

ראשית יש להבין כי ניהול לקוח הוא לא תפקיד בפני עצמו, אלא לרוב חלק מרכזי מאוד בתפקידים רבים ומגוונים. ניתן לדבר על ניהול לקוח במכירות, שיווק, ניהול מוצר, תפעול ועוד. במאמר זו אני אתמקד בניהול לקוח כחלק מהתפקיד שנקרא בחלק מהחברות ,Account Manager – לא בתחום המכירות אלא בתחום ניהול פרויקטים ארוכי טווח מול הלקוח.

לרוב מסלול ההתפתחות מתחיל בפיתוח (R&D) כמהנדס תוכנה, תעשייה וניהול, או תואר הנדסי אחר מתאים (לאחר מכן התקדמות לניהול פרוייקט ומשם לניהול). בחלק מהחברות מנהל פרוייקט הוא מנהל לקוח, באחרות זה נעשה ע"י בכירים יותר או ע"י מחלקות ייעודיות ולכן גם תפקיד זה ניתן למצוא במודעות דרושים הייטק כי דרוש ידע רחב בנושא.

שירות לקוחות הוא נושא אחר לגמרי, והוא מתמקם בתחום צר ומצומצם יותר. שירות לקוחות מדבר על מתן שירות מיידי, מענה לבעיות ושאלות שעולות מהצרכנים/לקוחות, טיפול בתלונות, וכו'. לרוב הלקוח מגיע אליך עם בעיה, ואתה משתדל לפתור לו אותה בצורה הטובה ביותר, לאחר מכן אין לך קשר ללקוח זה.

המצב עם לקוחות גדולים/עסקיים הוא שונה

ניהול לקוחות מדבר על מערכת יחסים שלמה עם הלקוח. מעבר למענה לבעיות מיידיות המטרה היא בניית יחסים ארוכי טווח, פיתוח עתידי של מוצרים/שירותים המתאימים לצרכי הלקוח, שיפורים במערכות קיימות, טיפול במכירות המשך (זה כולל בתוכו גם שיווק ומכירות עד גבול מסוים) ועוד.

השורה התחתונה היא שתפקיד מנהל הלקוח הוא לדאוג לכך שהלקוח יהיה מרוצה לאורך זמן וימשיך להזרים פרויקטים וכספים לחברה.

ועוד מילה על ההכשרה – תואר MBA בדרך כלל הוא יתרון.

נכתב ע"י אורי ריכטר
FaceToFace Business Consulting
מנהל פורום ניהול לקוחות בהייטק

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן