כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

מחפשים עבודה ברשתות חברתיות? כך תעשו את זה נכון!

ריכזנו לכם כמה כללי אצבע של עשה ואל תעשה ברשתות החברתיות בזמן חיפוש העבודה ואפילו עד שיתגבש הרושם במקום העבודה החדש.
חיפוש עבודה ברשתות חברתיות

תומר מוסמן

רשתות חברתיות הפכו לחלק כה מהותי משגרת היום שלנו שלפעמים שוכחים שהמידע המופיע שם וגלוי לכל הוא לא בדיוק המיתוג המקצועי שהיינו רוצים להראות למעסיק החדש.

אז איך עושים את זה נכון? ריכזנו לכם כמה כללי אצבע של עשה ואל תעשה ברשתות החברתיות בזמן חיפוש העבודה ואפילו עד שיתגבש הרושם במקום העבודה החדש.

עשה

תאמינו או לא אבל לבוס העתידי שלכם יש פיצ'ר חדשני הנקרא “Google”. בעזרת כישוף הפלא הזה הוא יכול להזין את שמכם ולגלות כל מיני פרטים מעניינים על עברכם. אז נכון, אולי לא יהיה איכפת לו לראות את פרופיל ה Myspace שפתחתם לפני 7 שנים, אבל כן יעניין לראות אותו את הפרופילים הפעילים(או הלא פעילים) שלכם ברשתות החברתיות.
הקסם הזה יכול לשרת גם אתכם, תגללו את עצמכם ותתחילו לראות מה בשליטתכם לשנות, למחוק ולערוך בכדי שהרושם הראשוני שלכם יהיה מקצועי יותר וישדר את המיתוג האישי שאתם מעוניינים להציג

חברת השמה הייטק CPS JOBS הכינה בשבילכם רשימת דברים חשובים שכדאי (ולא כדאי) לעשות

מה אני לא רוצה שיראו בFacebook – בדיקת הגדרות האבטחה

· הגדירו מי יכול לראות את הפוסטים שלכם. אם יש לכם חברים מהעבודה או אנשי מפתח בחברות שיוכלו לעזור לכם בעתיד תוכלו לרכז אותם בקבוצות ולהסיר פרסומים עתידיים בלי לחסום אותם מכלל הפרסומים שלכם.

· דרשו אישור על תיוגים עתידיים. רושם ראשוני של תמונה שלכם חופרים במסיבת טבע לא יעזור לכם אצל מעסיקים שמרניים.

· הגבילו את הקהל לפוסטים שעשיתם על הוול של חברים שלכם.

מה אני כן רוצה שיראו ב Facebook

· הוספת מקומות העבודה האחרונים בwork and education בצירוף סטטוס בפרופיל של מה אתם מחפשים כיום.

· החלפת תמונת הפרופיל והקאוור לתמונות ייצוגיות.

· בהנחה והשארתם גלוי עמודים וקבוצות שאתם עוקבים אחריהם, עדיף להצטרף לקבוצות שרלבנטיות לתחום העיסוק שלכם, ובטח לא להצטרף לקבוצות עם נושאים שיכולים להראות אצל המעסיק כבעייתים.

·  QA – לאחר כל זה, בדקו איך נראה הפרופיל שלכם ע"י חברים, ע"י חברים של חברים ואיך הוא נראה אצל זרים לחלוטין.

· במקרה ואתם לא רוצים לעשות את כל זה, תוכלו לטשטש עקבות בכך שתשנו את שמכם ב Facebook לתקופת חיפוש העבודה, לדוגמא,במקוםTomer Mussman קראו לעצמכם Tom Muss למספר חודשים.

LinkedIn בזמן חיפוש עבודה

· עדכנו את פרופיל הLinkedIn כך שיהיה זהה לקורות החיים- וזה אומר בשנות הניסיון, בשמות התפקידים ובתיאורים. חוסר עקביות בין השניים יוכל להעלות שאלות על אמינותכם.

· בעדכון הLinkedIn עלולות  להתרחש מספר טעויות נפוצות בכתיבת קורות חיים – קראו עליהם במאמר הזה

· החלפת הטייטל הנוכחי שלכם בLinkedIn –

 Looking for a new opportunity זה נחמד… ,אבל, איזה הזדמנויות אתם מחפשים? השאירו את הטייטל הנוכחי שלכם\של המשרה שאתם מחפשים + תוספת שאתם מחפשים הזדמנויות חדשות.

·בדיקת תעויוט כטיב ,"וניקוד;!/ בפרופיל הLinkedIn שלכם.

· הוסיפו Endorsements  – מנוע החיפוש של LinkedIn הוא טקסטואלי, צפיפות מילות מפתח של כישורים מעלה את ההסתברות שיצפו בפרופיל שלכם.

· הוסיפו לינקים לאתרי החברה, פרויקטים שעבדתם עליהם, תיק עבודות וכו'

· בקשו מעמיתים לשעבר מעבודתכם שימליצו עליכם ועל התפקידים האחרונים שמילאתם.

· הצטרפו לקבוצות חיפוש עבודה רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם – כיום יש מאות קבוצות חיפוש עבודה, אם אתם מתכנתים, אתם מבזבזים את הזמן שלכם בקבוצות כלליות, הכוללות משרות אבטחה, נקיון וכו', הצטרפו רק לקבוצות ממוקדות ופעילות. אתם מוזמנים להתחיל עם שלנו : בלינקדין ובפייסבוק

Image courtesy of pakorn FreeDigitalPhotos.net

אל תעשה

· LinkedIn זה לא Facebook! רשת חברתית מקצועית צריכה להישאר מקצועית, כל דבר שאתם מפרסמים נשמר ואתם לא יודעים למי הוא יגיע, אז תהיו אקטיבים בדיונים בתחומי ההתמחות שלכם. מנגד, את התמונה שלכם מהים\ עם הכלב\מחשוף\ מתנשקים עם אהוב\ת לבכם תשאירו ל Facebook (כמובן, עם הגדרות האבטחה).

· כולם אוהבים Networking אף אחד לא אוהב .Spam זה שהייתם בראיון עבודה אצל מישהו זה לא אומר שאתם צריכים להוסיף אותו כחבר.

אנשי מפתח ומגייסים זה סיפור אחר , מכיוון שאתם רוצים להיות חשופים לפרסומי המשרות.

· חיפוש עבודה ברשתות חברתיות זה מעולה- אם אתם באמת מנצלים את הזמן לחיפוש עבודה ולא לסרטונים של חתולים (שזה גם מעולה אבל לא מועיל לכם למצוא עבודה) הרשתות החברתיות עמוסות בכמות עצומה של הסחות דעת שהרבה יותר מעניינות וכיפיות מקריאת משרות… והסקרנות של "דינג" – נוטיפיקיישן חדש לא מסייעת לזה…

· אם אין לכם משהו טוב או חכם לומר – עדיף לשתוק. לא חסרים דיונים בגנות חיפוש עבודה ברשתות ובצדק, זו תקופה מלחיצה ומתסכלת מאוד. אך זכרו שגם המעסיקים ואנשי הHR נמצאים בקבוצה זו. אם אתם תרדו על מפרסם, משרה או מעסיק, למה שהוא או אנשים מהתחום ירצו להעסיק אתכם?

· התלוננות והכפשת שמות מקומות עבודה – זוהי ארץ קטנה בה כולם מכירים את כולם והתחביב הגדול ביותר בארץ הוא לרכל.
גם אם עשיתם את הגדרות האבטחה הכי מחמירות תמיד קיים סיכוי שזה יגיע לאזניים הלא נכונות.

· מחקרים מראים שבערך 30% מההשמות בחברות הייטק מתרחשות כתוצאה מחבר שהביא חבר. אם אתם רק מתלוננים על מקום העבודה שלכם ורושמים סטטוסים שליליים על החברה ועל הבוס ,למה שהחברים שלכם ירצו לסכן בשבילכם את השם הטוב שהם בנו לעצמם בחברה?

לסיכום, נאמר כבר עשרות פעמים בעבר שהתקדמות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות רק מרחיקות אותנו אחד מהשני. אל תתנו לאלו להרחיק אתכם גם מהקריירה שלכם, תנו לנו לעזור לכם במציאת התפקיד הבא שלכם.

Images courtesy of pakorn and FrameAngelat FreeDigitalPhotos.net*

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן