כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

הסיליקון וואדי – 5 מתחמי הייטק מתפתחים מחוץ לתל אביב

לאור הביקוש העולה והצמיחה המואצת של תעשיית ההייטק הישראלי, מתחילה מגמה של פתיחת מתחמי הייטק בפריפריה, מחוץ לבועה התל אביבית. מה הם מתחמי ההייטק המרכזיים מחוץ למרכז?
מחלקת החומרה וההנדסה מתרחבת

תומר מוסמן

לאור הביקוש העולה והצמיחה המואצת של תעשיית ההייטק הישראלי, מתחילה מגמה של פתיחת מתחמי הייטק בפריפריה, מחוץ לבועה התל אביבית.

כיום, בזמן שתעשיית ההייטק מובלת ע"י המועמדים והצורך לזכות בכל עובד איכותי, חברות מנסות ליצור סביבת עבודה קרובה יותר אל מגורי המועמדים בכדי לסייע עם השעות התובעניות המקובלות בענף ההייטק וליצור יחס חיים/עבודה נכון יותר. כמובן שמחירי השכירות בתל אביב גם תורמים לזה קצת…

אז מה הם מתחמי ההייטק המרכזיים מחוץ לתל אביב? CPS JOBS השמה להייטק כאן עם התשובות!

חיפה – פארק מת"ם בחוף הכרמל

פארק מת"ם נוסד כבר בשנת 1965 והוא אחד ממתחמי הטכנולוגיה הראשונים בישראל. הוא משתרע על כ -220 דונם ונחשב לאחד מהמתחמים הגדולים ביותר בארץ. כיאה למרכז הייטק פארק מת"ם בעל נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית והוא ממוקם בקרבת המוסדות האקדמיים המובילים של הצפון (הטכניון ואונ' חיפה).

חברות הייטק וסטארטאפים בחיפה

Apple, Yahoo, Microsoft, Google, Phillips, Intel, אלביט, , CSR, Fast Simon, Klear ועוד

באר שבע

בירת הנגב נחשבת בשנים האחרונות לאחת מהערים המתפתחות ביותר בישראל. כחלק מאותה ההתפתחות, כך גם פיתוח תעשיית ההייטק הדרומית ובחזיתה פארק ההיי-טק גב ים נגב.

הפארק מוקם בתוך העיר באר שבע מתוך קונספט של הנגשה לכלל האוכלוסיה המתגוררת בשכונות הסמוכות, עשרות אלפי הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה ואלפי החיילים שישרתו בעתיד בקמפוס התקשוב הצמוד.

לפי הצהרות הממשלה המגמה היא להפוך את באר שבע לבירת הסייבר של ישראל. כחלק מתכנון פארק התעשייה נוצרה נגישות גבוהה מכלל אזורי הארץ אל המתחם. לכן, מוקמה בקרבת מקום תחנת רכבת המגיעה תוך 55 דקות מתל אביב.

פרט לפארק ההייטק גב ים נגב יש לציין אזור מתפתח נוסף הממוקם באזור התעשייה של עומר הממוקם במרחק נסיעה קצר מבאר שבע.

חברות הייטק וסטארטאפים בבאר שבע

EMC, Oracle, JVP, Ness, Deutsche Telekom, Rad, matrix, sandisk, Elbit, Cisco,

 Cens Materials, L7 Defense ,MorphiSecועוד.

פארק קיסריה

בחלקו הצפוני של אזור התעשייה של קיסריה יושב פארק קיסריה, אזור תעשיה המושך בימים אלו עוד ועוד חברות הייטק. המתחם ממוקם בקרבת תחנת הרכבת וכולל מתחם מסעדות עשיר. לאחרונה החלה החברה לפיתוח קיסריה בשיווקו של מתחם נוסף המיועד לתעשיות מתקדמות בלבד.

חברות הייטק וסטארטאפים בקיסריה

Composia,Cell mining, Harmonic Inc.,  Sesame Enable , Israeli CFD Center, ליבה סמיקונדקטור בע"מ, כספי מערכות תוכנה, שראל הדמיות ממוחשבות-אדריכלות.

נס ציונה \ רחובות

פארק המדע קריית ויצמן הממוקם בדרום נס ציונה, ממש על הגבול המוניציפלי המשותף עם רחובות (לכן לעתים מתבלבלים וחושבים שהמתחם שייך לרחובות) הוקם בשנת 1971. יוזם המתחם היה שלהבת פריאר, המשנה לנשיא מכון ויצמן למדע שחזונו היה "הקמת פארק אשר יקשר בין המדע לתעשייה". הפארק כולל כ-100,000 מ"ר בנויים. מלבד גודלו הייחודי, בין יתרונותיו חשוב לציין את קרבתו למוסדות אקדמיים-מחקריים: מכון ויצמן למדע, הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית) ברחובות, מכון וולקני בראשון לציון והמכון למחקר ביולוגי בישראל בנס ציונה.

דרומית לפארק המדע של נס ציונה הקימה עיריית רחובות פארק מדע נוסף בשם פארק ת.מ.ר (תעשייה-מדע-רחובות) על שם יצחק רבין. פארק המדע של רחובות נושק לתחנת הרכבת רחובות ומכיל מרכז מסחרי.

חברות הייטק וסטארטאפים ברחובות

HP Indigo, ElOp Condoit, , QBI, Navoto , SkiLIT ,Vroom, PractiTest ועוד.

ראש העין

בחלקה הצפוני של ראש העין ודרומית לכפר קאסם ממוקם פארק התעשייה אפק, הנקרא גם פארק סיבל, והוא מהווה מתחם תעשיות הייטק מתפתח.

מרכז התעשייה נבנה בשנות ה-90 במטרה למשוך חברות היי טק לאזור .  פארק התעשייה אפק ממוקם אסטרטגית בצידה הצפוני של ראש העין, לצד עורקי תחבורה מרכזיים כגון כביש 6 ורכבת הפרברים.

חברות הייטק וסטארטאפים בראש העין

 Partner, Ericsson, Nokia, Eurocom, ONE, Y-tech,  Paieon , TTI-TELECOM, Scodix, Traffilog, TFPPC ,Asocs ,  Screenpeak's רוסלר ועוד

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן