כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

דרושים QA – מה חשוב לדעת על התפקיד

דרושים QA

השתחררתם מהצבא מתפקיד טכנולוגי ממש לא מזמן? חולמים להיכנס אל עולם ההייטק אבל לא בטוחים דרך איזה תפקיד תוכלו לעשות את זה? עוברים אחרי כל מודעת דרושים הייטק שעולה לאוויר?

אם עקבתם בשנים האחרונות אחרי עולם ההייטק, כנראה ראיתם לא מעט מודעות דרושים QA. מתפקידי ה-QA תוכלו להתחיל קריירה משגשגת ורווחית בעולם ההייטק ועם הגישה הנכונה – זו גם יכולה להיות הדרך שלכם להתקדם לתפקידי ניהול ולצבור ניסיון משמעותי ובעל ערך.

אז מה זה בעצם QA,ומה התפקיד של מחלקות ה-QA בחברות ההייטק וכמה מרוויחים בעולם ה-QA?

מה זה QA?

יכול להיות שראיתם הרבה מודעות דרושים QA, אבל לא היה לכם מושג מה זה בכלל אומר. אז בשביל שפעם הבאה שתראו מודעה כזו תבינו קצת יותר טוב מה מחכה למי שמגיש עבורה קורות חיים… בואו נדבר על מה זה בעצם QA.

QA הם ראשי התיבות של Quality Assurance, או בעברית – בקרת איכות. אנחנו יודעים מה אתם חושבים – תפקידי בקרת איכות בתעשיות מסורתיות היו לבדוק שמוצרי אוכל לא יצאו פגומים מפס היצור, ושתהליכים שונים במפעל עובדים כמו שצריך. אז מה עובדי QA עושים בתעשיית ההייטק? האם זה התפקיד שלהם?

לא בדיוק. מחלקות ה-QA הן חלק קריטי מתהליך הפיתוח של חברות הייטק גדולות וסטארט-אפים צעירים. במהלך פיתוח של תוכנות מחשב, אפליקציות סלולר ואפילו מוצרים פיזיים, אנשי ה-QA הם אלו שבודקים את המוצרים כדי לבדוק האם חווית השימוש בהם טובה והאם המוצר עושה את מה שהוא אמור לעשות.

דרושים QA – מה מחכה לכם אם תתקבלו?

קיימות מחלקות QA שונות בעלות תחומי מומחיות שונים. חלקן אחראיות למצוא באגים במערכת שפוגמים בחווית המשתמש ומעבירות את המסקנות למפתחים, ואחרות מחפשות בקוד עצמו בעיות טכניות ותקלות באמצעות בדיקות תוכנה טכניות מתקדמות.

למעשה, יש גם כאלו שמתמקדות בשימוש במוצר מעיני המשתמשים במטרה לתת ביקורת על חווית המשתמש ברמה העיצובית והאינטואטיבית יותר, המתמקדות בניואנסים רגישים יותר. "הכפתור הזה בצבע הלא נכון" או "הקטגוריות שבתפריט שכאן לא אינטואטיביות" – גם אלו דברים אותם חלק מאנשי ונשות ה-QA צריכים לדעת לזהות.

דרושים QA – כמה מרוויחים?

הרבה מאיתנו מסתכלים דווקא על מודעות דרושים הייטק, ולא ממש מחפשים מודעות דרושים של תעשיות אחרות. אחת הסיבות העיקריות לכך היא השכר. כולנו יודעים שבעולם ההייטק משתכרים יפה, אפילו יפה מאוד.

העניין הוא שהמשכורות הגבוהות בדרך כלל מקושרות לנו בראש למפתחי תוכנה, למהנדסים ולמתכנתים.
אז האם מודעות דרושים QA אפילו שוות את הזמן שלכם? האם גם בתפקיד הזה מרוויחים משכורת נאה?

בהחלט – כמתחילים בתפקידי QA, תרוויחו משכורת יפה מאוד של בין 10,000 שקלים ל-13,000 שקלים, ובנוסף לזה יתווספו גם התנאים הנוספים של סקטור ההייטק, כמו קרן השתלמות, ימי חופש ולפעמים גם אופציות.

לאט לאט, ככל שתצטברו וותק – השכר שלכם יעלה. שיחות שכר הן דבר שבשגרה בעולם ההייטק. אם תשחקו בקלפים שלכם בצורה נכונה, תעבדו קשה, תלמדו ותשתפרו, אחרי כמה שנים תוכלו להגיע לשכר של 20 אלף שקלים ואפילו יותר.

ממודעת דרושים QA קטנה, תוכלו להגיע רחוק – אחרי שהתחלתם לעבוד בעולם ההייטק, תוכלו להמשיך ולמנף את היכולת האישיות שלכם וללמוד עוד ועוד כדי להגיע לתפקידי ניהול. כמנהלי מחלקות QA, השכר שלכם יכול להגיע גבוה מאוד – 30,000 שקלים ואפילו יותר הם לא סכומים דמיוניים למנהל מחלקה בחברת הייטק רווחית או סטארט-אפ מבטיח.

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן