כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

אנליסט נתונים שכר – האם מדובר על תפקיד החלומות?

אנליסט נתונים שכר

יש לא מעט תפקידים מעניינים, אך לא מעט גברים ונשים בוחרים להיות אנליסט נתונים. מדובר על תפקיד שהפך בשנים האחרונות להיות מאוד פופולארי, אך האם מדובר על תפקיד עם שכר גבוה? לא משנה עד כמה התפקיד יהיה מעניין, אנליסט נתונים שכר זה מה שיקבע את טיב העבודה. כי בסוף כל אחד ירצה להביא את השכר המתגמל ביותר לבית, כי אם השכר לא מתגמל כאבי הראש עשויים להתגבר.

אז רגע לפני שאתם מתחילים להתעסק בתחום, אנו מציעים לכם לקרוא את המאמר הבא. כך תוכלו לשמוע את כל המידע החשוב לפני שתקבעו את העתיד שלכם. כי בסוף ברגע שאתם מכניסים את עצמכם אל תוך תחום כזה, אתם תהיו מוכרחים להיות חדורי מטרה. לתפקיד תוכלו להתקבל דרך כל דרושים הייטק, כך שהביקוש בשוק הוא בהחלט גבוה. רק תצטרכו למצוא את עצמכם במצב שבו אתם עושים את הבחירה הנכונה. כי כל קריירה שתבחרו להתמקצע בה היא קריירה שתשנה את חייכם לטובה או לרעה. 

מה זה אומר להיות אנליסט נתונים?

לפני שנתחיל לדבר על אנליסט נתונים שכר, חשוב שתבינו בכלל מה התפקיד אומר. הרי לא כולם יודעים על ההתחלה את מהות התפקיד, ומהות התפקיד היא מאוד חשובה לצורך קבלת ההחלטה הסופית. תפקידו של האנליסט זה לנתח נתונים עסקיים, ובעצם להסיק מאותם נתונים את המסקנות הנכונות. כך שיהיה אפשר להגיע להחלטה סופית, החלטה שטיב עם החברה.

אחד מהיתרונות הבולטים ביותר בתפקיד הזה הוא שמדובר על תפקיד חשוב במיוחד לכל חברה. האנליסט הוא האדם שיכול להתריע בפני תקלות או בעיות שצפויות להתרחש בעתיד הקרוב או הרחוק. כך יהיה ניתן להכין את הקרקע בצורה יעילה לכל תרחיש שלא יקרה. בין אם מדובר על תרחיש שלילי או אולי אפילו על תרחיש חיובי שיביא איתו גם קפיצת מדרגה משמעותית.

אנליסט נתונים שכר – האם זוהי עבודה משתלמת?

חשוב לציין כי כל חברת דרושים בהייטק מציגה תפקידים שונים של חברות שונות, ולכן יכולים להיות שינויים גם בשכר. לא כל החברות מציעות את אותו השכר, ולכן זה מאוד הכרחי שתיקחו את זה לתשומת הלב שלכם. השכר שנציין כאן הוא שכר ממוצע בלבד, ויכולות להיות חברות המציעות שכר גבוה יותר ויכולות להיות חברות המציעות שכר נמוך יותר.

אנליסט נתונים שכר ממוצע אמור לנוע בין 10,000 ₪ לחודש ועד 18,000 ₪ לחודש, כאשר גם אופי העבודה עשוי להשפיע על השכר עצמו. ככל שצוברים וותק רב יותר בתחום, כך גם השכר צפוי לעלות בהתאם. כך שבהחלט מדובר על שכר מתגמל, הרבה יותר מתגמל מלא מעט משרות אחרות בתחומי ההייטק ובתחומים אחרים.

האם קיים בשוק ביקוש לאנליסט נתונים?

אחרי שהבנתם כי אנליסט נתונים שכר הוא גבוה ביחס לממוצע בשוק העבודה, כעת נדבר בעיקר על הביקוש בשוק. הרי אתם לא תתחילו להתמקצע בתחום שאין לו ביקוש, כי תמצאו את עצמכם נלחמים על מנת למצוא מקום עבודה. השאיפה שלכם תהיה להתברג במקום עבודה יציב מבלי שתצטרכו לשבור את הראש יתר על המידה.

אך אין לכם כל כך ממה לדאוג, כי כמעט כל חברה מנוסה ומיומן מחפש אחר אנליסט נתונים. יש חברות גדולות שאפילו מעסיקות מספר אנליסטים שונים, כך שהביקוש הוא אפילו גבוה יותר ממה שנדמה לכם. יש לכם כאן הזדמנות להפוך את העתיד שלכם לעתיד הרבה יותר ורוד.

האם נדרש ניסיון קודם בכדי להתחיל לעבוד בתחום?

לא מעט אנשים מוצאים עבודה בקלות גם ללא ניסיון קודם. לא מעט חברות מעדיפות להעסיק אנליסטים צעירים שילמדו מכל האנליסטים הבוגרים יותר, וכמובן שיש לכך סיבות רבות. אך חשוב להדגיש כי בתחילת הדרך באופן טבעי השכר יהיה נמוך יותר מאשר השכר הממוצע כאשר צוברים וותק רב.

אך בכדי שתוכלו להתברג במקום עבודה יציב ואיכותי, יהיה עליכם לסיים לימודי תעודה או לימודי תואר. קשה מאוד לראות אנשים ללא תואר או תעודה שמצליחים להתברג לחברות הגדולות ביותר בהייטק. ניתן להשתלב בתחום לאחר לימודי כלכלה, מדעי המחשב, מנהל עסקים ועוד לא מעט תחומי לימוד אחרים שיכולים לאפשר את ההזדמנות הזאת.

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן