כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

איך תשרדו את ההמתנה לתשובה מראיון עבודה?!

רבים מוצאים דמיון רב בין עולם הדייטים לעולם ראיונות העבודה. לשלוח שוקולד ופרחים לאחר ראיון עבודה (או דייט) ראשון זה לא הרעיון הטוב ביותר, אבל מה כן?
עבודה בהייטק

תומר מוסמן

רבים מוצאים דמיון רב בין עולם הדייטים לעולם ראיונות העבודה. אחת מנקודות הדמיון הבולטות היא מה כדאי לעשות לאחר הפגישה הראשונה. איך מצד אחד משחקים אותה "קול" ולא משדרים עודף התלהבות ומצד שני לא מראים זלזול וחוסר עניין להמשך.

אז יש חדשות טובות למי שעדיין לא התעדכן, בתחילת 2015 עבר חוק המחייב את המעסיקים להודיע בכתב למועמדים שהיו בתהליך עד שבועיים לאחר שהמשרה אוישה. בנוסף, בתהליכי מיון ארוכים מחויבים המעסיקים להודיע על התקדמות של הליכי המיון לעבודה אחת לחודשיים מיום שהתחילו בהליך המיון.

כך שמקרים מתסכלים שהיו קורים בעבר בהם המעסיק פשוט נעלם לאחר ראיון העבודה יצאו מהחוק, ומעסיקים שעדיין "בורחים ונעלמים" חשופים לתביעה.

למרות החוק החדש תקופת ההמתנה עדיין מתסכלת ולכן CPS JOBS השמה להייטק ריכזה לכם מספר כללי "עשה ואל תעשה" שמומלץ לעקוב אחריהם. לשלוח שוקולד ופרחים לאחר ראיון עבודה (או דייט) ראשון זה לא הרעיון הטוב ביותר, אבל מה כן?

1. שמרו על קשר עם מי שהפנה אתכם למשרה

לפי מחקרים רבים אל רוב הראיונות (ובעיקר במשרות טכנולוגיות)  תגיעו בזכות קשר ישיר של "מתווך" שיסייע לכם להגיע אל ראיון העבודה; בעיקר חבר מביא חבר או חברת השמה.

מאוד מומלץ ליצור קשר עם איש הקשר שלכם כיומיים לאחר הראיון. יצירת הקשר היא דרך ליצירת ערוץ מידע לא ישיר עם המעסיק אשר יוכל לתת לכם מידע לגבי השלב הבא בתהליך או לקבל תשובה כנה שלא תתקדמו לשלב הבא: win win מבחינתכם מאחר וזה יכול לחסוך לכם תהיות, תסכול וזמן מיותר בשני המקרים.

2. אל תציגו את עצמכם "נואשים"

חשוב להדגיש, כשאתם משקפים לאנשים אשר הפנו אתכם למשרה לגבי הראיון ומידת הרצון שלכם את התפקיד, (אפילו אם אתם ממש מעוניינים בעבודה או "מתים" לעזוב את המשרה הנוכחית), אתם תרצו להציג אתכם כמועמדים מתעניינים ורציניים, אך לא נואשים ולהוטים יתר על המידה. לכן שמרו על תקשורת נינוחה, פשוטה ולא "מתלהבת" יתר על המידה.

3. אל תהיו אובססיביים!

גם אם אתם מועמדים למשרת חלומותיכם וגם אם הראיון עבר בצורה מושלמת, לא בריא לבנות תקוות גבוהות מדי. אל תצפו לקבל תשובה מהמעסיק הפוטנציאלי באופן מיידי ויתרה מזו הכינו את עצמכם לכך שתיתכן גם מענה שלילי.
לכן, עד שלא התקבלתם בוודאות לעבודה, אל תפסיקו לחפש עבודות אחרות! במקרה ה"נורא" ותקבלו תשובה חיובית ממספר מקומות עבודה זה יהיה רק לטובתכם במיקוח התנאים והזכות בבחירת העבודה אשר מתאימה לכם יותר.

קראו יותר על איך בוחרים מבין מספר עבודות במאמר הזה.

4. תנו לנו לבדוק בשבילכם

יועצות הגיוס של CPS JOBS כאן בשבילכם. האינטרס שלנו הוא שתתקבלו לעבודה בתנאים הטובים ביותר דרכנו, כך שנשמח לשקף לכם בבהירות מהו הפידבק עליכם מהמעסיק לאחר ראיון העבודה. נוכל לתזכר את המראיינים בארגון ולקדם אתכם על פני מועמדים מתחרים.

5. קבלו תשובה שלילית בחיוב

גם אם ראיון העבודה עבר בצורה מושלמת יתכן ותקבלו תשובה שלילית. רוצים לדעת למה זה קורה? כתבנו מאמר שלם בנושא כאן

במקרה הזה, הדרך הטובה ביותר היא להודות בנימוס על ההזדמנות ולבקש להיות בקשר במקרה ויפתח תקן נוסף בעתיד. בהנחה וקיבלתם את התשובה הגנרית של "החלטנו להתקדם עם מועמדים אחרים" נסו לברר בעדינות מדוע לא התקבלתם לעבודה הזו בכדי שתדעו להשתפר בראיונות הבאים.

בשלב שלאחר הדחייה המראיינים פחות נזהרים להגיד לכם את האמת גם אם היא כואבת) ואם תציגו את פנייתכם מתוך נעליו של מועמד הרוצה להשתפר ולקבל עצה מקצועית המראיינים עלולים לענות ולספק לכם תשובות ש יסייעו לכם בראיונות הבאים.

לסיכום, הליכי מיון לוקחים זמן לא קצר. תקופת ה"דייטים" הזאת יכולה לעתים להתארך ואף להיות מתסכלת, אך זכרו שאנחנו כאן ב CPS JOBS נעשה את המאמצים המרביים שהיא תהיה קצרה ככל שניתן, ונעשה את המקסימום בכדי לשקף לכם איפה אתם עומדים בתהליך הגיוס ואיך ניתן לקדמכם.
בהצלחה

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן