כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

איך מסיימים עבודה בהייטק? כך תתפטרו עם טעם טוב

עבודה בהייטק

הגעתם למצב שבו אתם מרגישים כי מיציתם את מקום העבודה הנוכחי? כיום תחלופה של עובדים היא עניין שכיח בהשוואה למה שהיה נהוג בעבר. בעיקר בעולם ההייטק שבו לא מעט עובדים תמיד מחפשים את האתגר הבא שלהם. הרי לעבוד באותו התחום זה יכול להיות מתיש, ולכן תמיד טוב לנסות לחשב מסלול מחדש. אך לא מעט עובדים אינם יודעים כיצד עם יכולים לעזוב עבודה בהייטק. גם כאשר עוזבים מקום עבודה כזה או אחר, מוטב לעשות זאת בצורה טובה ועם טעם טוב. בטח אם אתם עוזבים מקום עבודה שהעניק לכם לא מעט במהלך הדרך.

למה שתרצו לעזוב עבודה בהייטק?

יכולות להיות לא מעט סיבות שיביאו אתכם למצב שבו תחליטו לעזוב מקום עבודה כזה או אחר. אך לפני שאתם עושים החלטות פזיזות, מוטב כי תהיו בטוחים כי מדובר על ההחלטה הנכונה. מדובר על החלטה לא קלה, אך אתם מוכרחים להיות שלמים איתה. רק כאשר תעזבו מקום עבודה כאשר אתם שלמים, תוכלו למצוא את עצמכם מפתחים את עצמכם. יכול להיות שתחליטו לעזוב את העבודה בגלל תנאי שכר, עקב צפייה במודעת דרושים הייטק של משרה מעניינת, בגלל רצון להתקדם או אפילו כי החלטתם לשנות את תחום העיסוק.

החלטתם לעזוב? תדאגו לספק הודעה מוקדמת

אם החלטתם לעזוב את מקום העבודה, מוטב כי תספקו למעסיקים שלכם הודעה מוקדמת. הודעה מוקדמת שתאפשר להם למצוא לכם מחליף, ואולי אפילו תצליחו לחפוף את המחליף. החוק קובע כי הינכם מחויבים לספק הודעה טרם העזיבה, אך עדיין תעשו זאת כמה שיותר זמן מראש. כך אתם תוכלו להראות למעסיקים כי אתם מבחינתכם עשיתם את המוטל עליכם. אתם תוכלו לעזוב את מקום העבודה מהדלת הראשית כפי שמגיע לכם. לא תמצאו אתכם בסיטואציה שבה תצטרכו לעזוב את מקום העבודה עם אנרגיות שליליות.

תנסו להשיג המלצות ממקום העבודה הנוכחי

יש לא מעט עבודה בהייטק, אך כמעט לכל ראיון עבודה שתגיעו ידרשו מכם להביא המלצות. לכן אם החלטתם לעזוב מקום עבודה, מוטב כי תבקשו עם העזיבה גם המלצה עליכם בתור עובדים. כך תוכלו להשתמש בהמלצה הזאת בראיונות עבודה כאלה או אחרים. קחו בחשבון כי אין התיישנות על המלצות, ולכן אם קיבלתם המלצה כעת תוכלו להשתמש בה לאורך זמן. אם תעזבו מקום עבודה באנרגיות שליליות, ככל הנראה לא תוכלו לקבל מכתב המלצה. כך שיש לכם אינטרס לסיים עבודה בצורה חיובית, כך תוכלו למצוא את עצמכם מתקדמים הלאה.

אל תתעלמו מהמעסיקים שלכם

אסור לכם לשרוף את הקשרים שצברתם במקום העבודה הנוכחי. לא מעט אנשים שבהם נתקלתם כעת עשויים לפגוע אתכם בעתיד במקומות עבודה אחרים. מוטב כי כל עבודה בהייטק שאתם עוזבים, תעשו זאת בצורה הכי טובה שיש. אל תתעלמו מהמעסיקים שלכם, וכמובן שאל תסננו אותם. תשתדלו לענות לשיחות או לבקשות שלהם אפילו אם זה משהו שאתם פחות מתחברים אליו. יש לכם כאן אפשרות להפוך את סיום העבודה בצורה חיובית. כמו שכבר הבנתם כל הצדדים ירצו שתסיימו את מקום העבודה עם אנרגיות חיוביות.

אל תעצרו מבעדכם – תמיד תשאפו להתקדם

אפילו אם אתם מאוד מחוברים למקום העבודה, עליכם לזכור כי השאיפה שלכם היא להתקדם תמיד. המשימה שלכם היא לראות כיצד תוכלו למצוא את עצמכם מגיעים למצב שבו אתם מתקדמים. לכן אם קיבלתם הצעה ממקום עבודה אחר להתקדם, מוטב כי תיקחו את ההצעה הזאת בשתי ידיים. אל תביאו את עצמכם לעמוד במצב שבו בגלל חוסר נוחות אתם מדשדשים במקום. בתור אנשים שעובדים בהייטק אתם יכולים להתקדם ומוטב כי תעשו זאת כמה שרק אפשר.

תנסו להשאיר פתח לחזרה

עבודה בהייטק יכולה להישמע כמו דבר חלומי, אך בפועל מקום העבודה החדש עשוי שלא להתאים לכם. לכן כאשר אתם עוזבים מקום עבודה אחד, תמיד תנסו להשאיר פתח לחזרה. כך במקרה שבו לא תהיו מרוצים מהבחירה שעשיתם, תוכלו לחזור למקום שמתאים לכם. לעיתים אפשרות החזרה יכולה להיות מתאימה גם לכם וגם לחברה שאותה אתם עוזבים. בשונה ממקומות עבודה אחרים שבהם יכולים להיות לא מעט דם רע, בהייטק הסיפור הוא שונה בתכלית. תוכלו לנצל את האפשרות הזאת כדי לחזור בעתיד הקרוב או אולי בעתיד הרחוק.

מאמרים נוספים

רגע לפי שאתם עוזבים, תשלחו לנו קו"ח ואנו נדאג לכם למשרה

דילוג לתוכן