כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

שתיקת המראיין

לפני שאנחנו מגיעים לראיון, כדאי מאוד לעשות שעורי בית: לקרוא על החברה, על התפקיד, לחשוב מראש אילו שאלות המראיין יכול לשאול, כיצד כדאי להשיב לו?

לפני שאנחנו מגיעים לראיון, כדאי מאוד לעשות שעורי בית: לקרוא על החברה,
על התפקיד, לחשוב מראש אילו שאלות המראיין יכול לשאול, כיצד כדאי
להשיב לו.

מתראיינים רבים חוזרים אלי אחרי ראיון בטענה: "הגעתי מוכן, דיברתי לעניין, סיימתי לענות על השאלות שהפנה אלי ופתאום המראיין שותק. זה היה מאוד מביך ומלחיץ, לא ממש ידעתי איך להמשיך משם.."

העלתי את השאלה בפני מספר אנשי מקצוע וקיבלתי מספר רעיונות כיצד להתמודד אל מול כוחה של שתיקת המראיין, אתם מוזמנים לקרוא ולהפנים!

סיבות אפשריות לשתיקה:

לעיתים המראיין שותק כי הוא מנסה לקלוט את מה שנאמר לו, חושב על כך, מהרהר על המידע הנוסף שהוא  ירצה לברר / להשיג מהמרואיין.

מראיינים מתוחכמים בעלי גישה פסיכולוגית דינאמית, עשויים לשתוק כדי לראות כיצד המרואיין מגיב נוכח מצב של אי וודאות ואי נוחות. כתוצאה, מרבית המרואיינים ממהרים לנדב מידע לא רלבנטי או מידע שעלול להזיק להם.

דולי חותם, פסיכולוגית ארגונית: "מראיינים לא מנוסים לפעמים לא יודעים מה לשאול, לכן, עלולים לשתוק מרוב מתח / לחץ. במקום להקשיב לדברי המרואיין, הם עסוקים במחשבות על השאלה הבאה שישאלו. התפקיד של המרואיין הוא להישאר בטוח בעצמו, וליצור אוירה עניינית ונעימה מצידו. כלומר, לא "להידבק" בלחץ של המראיין".

כיצד להתמודד עם השתיקה:

דולי חותם ממליצה: "המתינו בנחת ובשקט עד שהמראיין יתעשת וימשיך את השיחה, שכן הוא זה שמנהל אותה. במידה והשתיקה נמשכת זמן רב, תוכלו לשאול :"האם יש משהו נוסף שתרצה לדעת? " או:"אשמח להרחיב עוד בנושא X …"

חגית לוי, יועצת משאבי אנוש, מוסיפה: "ראשית לא לחשוש מהשתיקה, לא לגלות סימני לחץ ולא להפר את השתיקה . רוב הסיכויים שתוך 10 שניות המראיין ימלא את החלל במילים ואם לא, תוכל לשאול: "האם תשובתי הייתה מספקת? האם תרצה שארחיב בנושא? לא כדאי לדבר ולדבר עד שיפסיקו אותך…"

יסמין גורן, יועצת ארגונית מסכמת יפה: "ישנם רגעים שהשתיקה יפה להם וישנם רגעים שהמראיין יצפה לשמוע אתכם מדברים או שואלים שאלה. מניסיוני כמראיינת וותיקה, השתיקה של המראיין אל מול התייחסות המועמד אליה מהווה מדד חשוב בהתבוננות המראיין על מיומנויות רכות של המועמד כמו תקשורת בינאישית, יכולת הקשבה, הכלה, התמודדות עם מצבי לחץ".

מאמרים נוספים

עשרת הדיברות של LinkedIn

החשיבות של רשת ה-LinkedIn, בתור הרשת העסקית הגדולה בעולם, הולכת וגדלה. כבר היום, מדובר באחת משיטות מציאת העבודה היעילות והנפוצות ביותר (לפי סקר H.R.D), יחד
קרא עוד »
דילוג לתוכן