כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

מתכנתי Client Side ,Server Side ומה שביניהם

תחום ה Client Side מתפתח מאוד בתקופה האחרונה, ובפרט בחברות ה Web

נתחיל בהגדרות: 

Client Side – צד לקוח.

פניה לצד של הגולש / הלקוח, ממשק המחבר את המשתמש לאפליקציה. הממשק נועד לתת גישה יעילה, מהירה ומרבית לתכונות האפליקציה.

Server Side – צד שרת.

ממשק בין האפליקציה למחשב / למערכת ההפעלה ומאפשר לאסוף נתונים, לעבד אותם ולנהל את הנתונים כדי שיתאפשר שימוש יעיל ומקסימלי בכל הפיצ׳רים ותכונות המוצר הנגזרות ממערכת ההפעלה והתשתית. לכל צד יש כלים משלו, שפות פיתוח, ספריות וסדרות.

מאפייני שוק:

תחום ה Client Side מתפתח מאוד בתקופה האחרונה, ובפרט בחברות ה Web, בתחום ה Mobile, המחשבים הניידים, הטאבלטים, עולם הרשתות החברתיות וכד'. כל אפליקציה זקוקה למפתחי Client אשר יתנו מענה לצרכי החברות המפתחות, ליצור ממשק משתמש נגיש ואינטואיטיבי ויחד עם זה לייצר את הממשק כך שיהיה ניתן לשכפל אותו ללקוחות במהירות האפשרית.

כשהאפליקציות הופכות למאוד מורכבות ומרובות שכבות, גובר הביקוש להתמחויות ממוקדות- בעיקר למתכנתי Client המטפלים אך ורק באספקטים של ה Client. לעיתים מדובר באפליקציות מורכבות המצריכות ידע מעמיק בהנדסת תוכנה ולא רק ביכולות עיצוב.

תחום ה Server והתשתיות נתפס בשוק כיוקרתי יותר, ומתאפיין בכישורים טכנולוגיים מעמיקים יותר של מהנדסי תוכנה, בעלי ניסיון בדיזיין, המפתחים את התשתיות לאפליקציה בכיוון מערכת ההפעלה.

ביקושים?

מצד החברות, עולה מגמת הביקוש למתכנתי Client מאחר והדגש העיקרי הוא לעיצוב אפליקציות Client מורכבות. Front end UI, ממשק לקוח כל אלה הם שמות זהים לפעולה המבוקשת. כך עלה הביקוש למתכנתי Client ואילו ההיצע הנמוך גרם לתופעה החדשה כי שכר מפתחי הקליינט עולה והעובדים בתחום זה מחוזרים על ידי המעסיקים יותר מאשר מפתחי הServer. לעומת זאת- אצל המפתחים מחפשי העבודה, תכנות לצד ה Server נחשב כמורכב ומאתגר יותר מבחינה טכנולוגית, ורבים מעדיפים להתעסק בצד התשתיתי.

איפה לומדים את זה?

בעיקר לבד! נכון לתקופה הנוכחית מעסיקים יקבלו מפתחי Client גם ללא השכלה פורמלית ו/או אקדמית, שלמדו בעצמם או במסגרות פרטיות את שפות התוכנה הדרושות לפיתוח Client, ורכשו ניסיון בתחום.

חברות רבות  ישמחו לקבל מועמדים בעלי תואר במדעי המחשב ממוסד אקדמי טוב המעוניינים לפתח ממשק לקוח ובקיאים בשפות התוכנה.

למה קשה לעבור מ Client ל Server ולהפך?

מבחינת הנתונים שלנו, מצאנו כי ככל שמתרחב הפיתוח בתחום טכנולוגיות ה Web, בעיקר בתחום הרשתות החברתיות, המעבר בין התחומים הופך למורכב וקשה יותר. בעיקר בסטארטאפים קטנים הנטייה היא פחות להתפשר על ניסיונם המקצועי של מחפשי העבודה והם מחפשים ידע קודם ספציפי ולא יעבירו מתכנת Server לטכנולוגיות Client או להיפך. לעומת זאת, באפליקציות חלונאיות (דסקטופ), החברות עשויות לגלות גמישות ולקחת מתכנת ששולט בשפה מסוימת ולתת לו לתכנת ב Client, ב  Serverאו בשניהם.

לרוב, בסטארטאפים צעירים מחפשים עובדים שמסוגלים לחשוב בראש פתוח מחוץ לקופסא, לפרוץ את הגבולות של עצמם, להיות חדשניים ולהעיז ולעשות גם וגם.

היום, לאור המחסור באנשי Client, יכולים אנשי ה Server לעבור ביתר קלות מתחום לתחום במידה ויצליחו להתמקצע בטכנולוגיות ובשפות הרצויות. מי שלא רוצים לעבור לתחום אחר כי חוששים להיתקל בפחות ביקוש והם לא מעוניינים להשקיע זמן ומשאבים כדי ללמוד משהו חדש, ישארו בתחום התמחותם ויאספו ניסיון חשוב ועשיר באותו התחום. לעומתם יש אנשים שמוכנים ללמוד תחום חדש, להרחיב את יכולותיהם ואז הם יכולים, לאחר הכשרה, לעבור מתחום לתחום בקלות.

מאמרים נוספים

businesswoman-breaking-bricks-with-hand

תקרת זכוכית לנשים בהייטק: יש או אין, ואם יש – מי מציב אותה, בעצם?

איזו כותרת גדולה וכמה מטען היא נושאת על כתפיה – ודווקא בהייטק. למה? כי בניגוד לענף הבניה או ההובלות (רק לשם הדוגמה), הייטק לא דורש יכולות פיזיות כלשהן שאפשר להתווכח אם יש או אין לנשים (וכן, יש עוד הרבה שמתווכחים), מה גם שזהו שם כולל לענף שיש בו מגוון עצום של עיסוקים ותחומי עניין, שנדמה כי כל אחד ואחת יכולים למצוא מה לעשות בו.
קרא עוד »
דילוג לתוכן