כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

מהי הדרך הטובה ביותר למצוא עבודה?

איו ספק ששוק העבודה השתנה בצורה ניכרת בשנים האחרונות. כבר לא חייבים לקרוא את מודעות הדרושים במוסף סוף השבוע, וכבר לא תלויים רק בחברים שיספקו מידע.

היום רוב המידע קיים ונגיש באינטרנט, והשאלה היא איך מגיעים לתפקיד המיוחל בצורה היעילה והנוחה ביותר.

מהי הדרך הטובה ביותר למצוא עבודה היום?

איו ספק ששוק העבודה השתנה בצורה ניכרת בשנים האחרונות. כבר לא חייבים לקרוא את מודעות הדרושים במוסף סוף השבוע, וכבר לא תלויים רק בחברים שיספקו מידע. היום רוב המידע קיים ונגיש באינטרנט, והשאלה היא איך מגיעים לתפקיד המיוחל בצורה היעילה והנוחה ביותר.

בואו ונתייחס לכלים המרכזים הקיימים היום בשוק חיפוש העבודה:

חברות השמה

יתרונות:

התאמה אישית לצרכים וליכולות שלך, כאן ישלחו אותך רק למשרות מתאימות, גם מבחינת החברה המגייסת והכי חשוב, מבחינת מה שמתאים לך.

שמירת דיסקרטיות – חיפוש העבודה יתבצע בלי צורך לידע את רשת מכריך, או את הבוסים הנוכחים שלך, לגבי מצבך.

סיוע בתכנון קריירה: לרוב המעסיקים יש נטייה להתייחס למה שעשית ועל סמך זה לקבוע מה תעשה. חברת השמה יכולה להסתכל על מה שעשית ולעזור לך להשיג משהו שעוד לא השגת   (לדוגמא, מעבר מתחום פיתוח לשיווק).

מידע על המעסיק – לחברת השמה יש בד"כ הכרות רבת שנים עם החברות המגייסות, והן יוכלו לתת לך מידע רב ערך שיעזור בהתנהלות מולו, ובמשא ומתן בין הצדדים.

לדוגמא,  האם המעסיק גמיש לגבי רכבי חברה: האם תנאי השכר בחברה טובים או נמוכים, וכל מיני דברים נוספים שעוזרים מאוד במציאת השידוך הנכון בין עובד למעביד.

חשיפה למשרות בלעדיות – יש חברות שמחפשות עובדים רק דרך חברות השמה, ובעצם אין לך אפשרות אחרת להחשף למשרות האלו.

השירות ניתן תמיד בחינם (אסור על פי חוק לחברת השמה לבקש כסף ממחפש עבודה).

חסרונות:

התהליך יכול להיות ממושך לעיתים (נכון לגבי רוב סוגי החיפוש).

לא כל חברות ההשמה הן מקצועיות ויכולות להעניק לך את כל השירותים הנ"ל, באיכות הנדרשת. חשוב למצוא חברת השמה מוכרת ומבוססת בעלת וותק והצלחה בשוק.

לוחות דרושים

יתרון: אופציה פשוטה וזולה יחסית. יש נגישות למספר גדול של משרות, וכל אחד יכול לשים את הרזומה בלוח ולשלוח למשרות שנראות לו רלבנטיות, כל זאת עבור תשלום חודשי קטן יחסית, או במקרים מסויימים אף בחינם.

חסרון: פרטי המעסיק בדרך כלל אינם חשופים, ולמעשה אין למחפש עבודה יכולת להשפיע על התהליך מלבד שליחת הרזומה, הוא תלוי לגמרי בתשובת המעסיק. בנוסף מדובר על תהליך שלוקח ברוב המקרים לא מעט זמן, ושצריך עבורו סבלנות רבה.

חבר מביא חבר

יתרון: דרך אפקטיבית למציאת עבודה, אפשר לשמוע על משרה חדשה בשוק לפני כולם דרך חבר או איש קשר בחברה, וגם יש לך מישהו שימליץ עליך בתוך הארגון.

חסרון: אופציה מוגבלת יחסית מבחינת כמות המשרות, שתלויה כמובן בכמות החברים שיש לך בחברות הרלבנטיות. בנוסף לא כל אחד יעזור בצורה אקטיבית במציאת עבודה לחבר, כי לא ירצה לקחת אחריות עליו ועל ההשמה, במידה והחבר לא מסתדר בתפקיד החדש.

רשתות חברתיות

יתרון: סוג של חבר מביא חבר לעידן המודרני, כאשר פה הקשר לעבודה יכול להיווצר דרך חברים, או חברים של חברים, או עם החברה ישירות דרך דף הפרופיל שלה, או דרך קבוצות מחפשי עבודה שאליהם מזינים משרות.

חסרון: אותם חסרונות כמו אצל חבר מביא חבר, בנוסף זוהי אופציה לא טובה לכל מי שמחפש דיסקרטיות בתהליך, כי חלק מרכזי מהרעיון פה הוא לספר לכל רשת מכריך שאתה בחיפוש אחר עבודה.

ישירות דרך החברה:

יתרון: הדרך ישירה ביותר למצוא עבודה, בלי מתווכים. במידה ואתה מתאים למשרה שמחפשים עבורה עובד אתה עושה את החיים קלים עבור מנהלת משאבי האנוש, ומקצר במעט את תהליך החיפוש, שהוא מעייף גם עבורה.

חסרון: לא כל החברות יפרסמו משרות בצורה ישירה, ויעדיפו לחיפוש דיסקרטי יותר, כך שגם פה יש מגבלה מבחינת כמות. מלבד הדברים שציינו, יש גם התאמה חלקית או מלאה לתקופות מסויימות בחיי מחפש העבודה.

לדוגמא: למי שמחפש משרה בדיסקרטיות, לא מתאים לו לפנות דרך חבר או רשתות חברתיות, או אפילו ישירות דרך החברה, כי הוא לא יודע למי זה עלול להגיע.

לעומת זאת למישהו שמחפש עבודה בלחץ (כי אין לו עבודה) אין בעיה של דיסקרטיות וחשוב לו אלמנט הזמן, הוא יכול להעזר בחבר מיידית, חברים שעובדים יכולים לתת לו מידע עדכני על מי מחפש עובדים, עכשיו.

למשרה בכירה או למשרה שאתה זקוק לייעוץ לגבי הגשת מועמדות, עדיף להעזר בשירותי חברת השמה או ביועץ מקצועי. אותו הדבר נכון לגבי בוגרים שצריכים עזרה במציאת עבודה ראשונה, וצריכים ייעוץ לגבי השוק ולמה לצפות גם אחרי ההשמה.

כן חשוב לעבוד ממוקד ולא לפזר את קורות החיים לכל עבר. כשאתה מרסס ומשתמש בכל הכלים ביחד, מעסיק שיקבל אתוך מכמה מקומות בוז בדרכ יסיק אחת משתי מסקנות. או שאתה נואש או שאתה לא טוב, ושני הדברים האלו כמובן שלילים יוצרים תדמית לא חיובית.

מסקנה : כפי שנאמר יש תקופות ומצבים שנכונים לכל אחת מהשיטות, ואין אחת שעובדת הכי טוב, כל הזמן. כשאתה מחפש עבודה אתה צריך לבחור את השיטה הנכונה, ושמתאימה לך, גם בצורת החיפוש, גם לתקופה בה אתה נמצא וגם למטרות שלך.

מאמרים נוספים

עשרת הדיברות של LinkedIn

החשיבות של רשת ה-LinkedIn, בתור הרשת העסקית הגדולה בעולם, הולכת וגדלה. כבר היום, מדובר באחת משיטות מציאת העבודה היעילות והנפוצות ביותר (לפי סקר H.R.D), יחד
קרא עוד »
דילוג לתוכן