כל מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה בהייטק

טיפים לראיון עבודה מוצלח

"שנה חדשה" הגיעה וגם "אחרי הבחירות" עבר!
נגמרו התירוצים- וזה הזמן לחפש את האתגר הבא- שיתאים לכם כמו כפפה ליד!

"שנה חדשה" הגיעה וגם "אחרי הבחירות" עבר!
נגמרו התירוצים- וזה הזמן לחפש את האתגר הבא- שיתאים לכם כמו כפפה ליד!
הצלחתם להתייעץ ולכתוב את קורות חייכם באופן שיווקי- ואז קיבלתם שיחת טלפון ממנהלת משאבי אנוש בארגון המזמינה אתכם לראיון עבודה. נפלא! כנראה שאתם מתאימים לתפקיד ברוב הקריטריונים. עכשיו עליכם לשכנע את המראיין שכדאי לו לבחור בכם ולא במועמדים אחרים, וכדי שתצליחו לעשות זאת בצורה המקסימלית, מוצגים לפניכם מספר טיפים.

אתם יכולים להשפיע על מהלך הראיון!

אמנם המראיין שואל את השאלות, אבל אתם אלה שעונים ויכולים לנווט את השיחה לאן שתבחרו. הציגו את החוזקות שלכם, הדגישו תכונות מסוימות שרלוונטיות לתפקיד, תנו דוגמאות להצלחות שלכם וספרו על הניסיון שרכשתם שיאפשר לכם להצליח. זה לא הזמן להיות צנועים, אל תתביישו, זו ההזדמנות היחידה שלכם לגרום למראיין באמת להכיר אתכם. אם הוא לא שאל בדיוק את כל מה שרציתם שישאל- כוונו אותו לשם בעצמכם, בעדינות ובטקט.

התמודדות עם סוגים שונים של מראיינים

כל מראיין משדר לנו סוג אופי שונה בזמן הראיון. יש הנוקטים בגישה חביבה וגורמים לנו להפתח ולקשקש יתר על המידה, ויש המשדרים עוינות או אדישות וגורמים לנו להילחץ ולפקפק בעצמנו ואף לכעוס עליהם. אל תתנו למה שהמראיין בוחר לשדר להפריע לכם להתראיין! חשבו על כך שהמראיין לובש מסכה שהוא חשב שמתאימה לסיטואציה, מתחתיה הוא בן אדם בדיוק כמוכם. אל תתרגשו ממנו, השיבו לשאלות כפי שתכננתם מראש.

ספרו על המעורבות האישית שלכם

כאשר אתם מספרים על הניסיון התעסוקתי שלכם, תנו דוגמאות למעורבות שלכם בפרוייקטים מוצלחים, ספרו על הישגים אישיים שלכם ועל רעיונות מעניינים שהעלתם והתקבלו. פרוייקטים שלא הייתם מעורבים בהם באופן ישיר, הצלחות ורעיונות של מישהו אחר- כל אלה לא רלוונטיים בזמן הראיון. הימנעו מלשקר ולתת לעצמכם קרדיט שאינו שלכם, דברים אלה ניתנים לבדיקה ובסוף האמת תתגלה.

שאלות לגבי מקום העבודה הקודם

החליטו מראש מה אתם מעוניינים לומר והסבירו בצורה עניינית מדוע עזבתם או פוטרתם. אל תפגינו רגשות שליליים ואל תשמיצו מעסיקים קודמים או עמיתים לעבודה. האשמות מיותרות כלפי החברה/ הבוס/ העמית לשעבר יסמנו אתכם כאנשים נוטרי טינה, מרירים ואף חסרי מודעות עצמית. הדגישו את הסיבות החיוביות לעזיבתכם את מקום העבודה. אל תתנצלו על החלטות קודמות שלכם, היו שלמים איתן. לימדו להסביר את החלטותיכם בצורה חיובית.

בכל מקרה, עדיף לתלות את הסיבות לעזיבה בעניינים אובייקטיביים וחיצוניים, כמו שכר, אווירה, מרחק גיאוגרפי בעקבות מעבר דירה, חשש מקיצוצים בחברה, מאשר בדברים סובייקטיביים ופנימיים שיכולים להעיד על חסרונותיך כעובד.

היו עצמכם

מאוד חשוב להתנהג בטבעיות, להיות אמיתיים ולא לנסות להתנהג בצורה אחרת. תנו לאישיות שלכם ולקסם הטבעי שלכם להתבטא. מראיין רגיש יבחין מיד בהתנהגות יוצאת דופן ויתרשם מכך באופן שלילי. המראיין מתעניין לאו דווקא בניסיון התעסוקתי ובמקצועיות (הוא כבר ראה בקורות החיים את התאמתכם ולכן זימן לראיון), אלא בהתרשמות שלו מהאופי שלכם ומהשתלבותכם בסביבת העבודה.

המנעו מביטחון עצמי מופרז או צניעות יתר

חשוב להפגין ביטחון עצמי בראיון עבודה, אך לא בצורה מופרזת שעלולה להתפס כהתנשאות או שחצנות. שיווק עצמי אגרסיבי מדי עשוי ליצור רושם שלילי אצל המראיין.
כמו כן, צניעות יתר אינה מתאימה ועלולה להתפס כחוסר אמינות. שמרו על איזון בהפגנת ביטחון עצמי מופרז ובצניעות יתר.

הגיעו מוכנים!

הכינו עצמכם לשאלות מכשילות. שאלות אלה קבועות מראיון לראיון ואין סיבה להיות מופתעים כל פעם מחדש. תכונות שליליות, קשיים שנתקלתם בהם בעבודה, גובה המשכורת הקודמת/הרצויה, סיבת העזיבה של מקום העבודה הקודם וכדומה הן שאלות החוזרות על עצמן לעיתים קרובות. חשבו מראש על תשובות ענייניות וכנות וענו בהחלטיות. יחד עם זאת, חשוב להבין שיש גבול לכנות שאתם מצופים לה. לא תמיד צריך לומר את כל האמת, במיוחד במידה והיא פוגעת בכם.

הפגינו עניין והתלהבות

כאשר אתם מדברים על התפקיד המיועד, הפגינו עניין והתלהבות מהמשרה המוצעת. המראיין מחפש עובדים שיהיו מרוצים ויאהבו את עבודתם. עובד מרוצה הוא עובד יעיל ואפקטיבי יותר. הראו התלהבות מהמשרה, אך אל תפריזו בהתלהבות יתר. כמו כן, שדרו אנרגיה חיובית ואופטימיות, המראיינים יתרשמו מכך לטובה.

הכינו מראש שאלות למראיין

בסיום הראיון, גם אם הציעו לכם לשאול שאלות וגם אם לא, כדאי לשאול 2-3 שאלות לגבי המשרה והתפקיד. השאלות יעידו על רצונכם ללמוד על החברה ועל המשרה ויבהירו שאתם רציניים ומעוניינים בתפקיד.
לדוגמא תוכלו לשאול: מהן הציפיות שלך מהמשרה הזו ? מהם תחומי האחריות שלי במשרה זו? אילו יכולות מצפים שיהיו לי לפני כניסתי לתפקיד? מה תוכל לספר לי על המנהל הישיר? מהן מטרות החברה ויעדיה בשנה הקרובה?

איך להתלבש?

חשוב להגיע בלבוש מסודר, נקי ומגוהץ. עדיף לא לבוא עם ג'ינס אלא עם בגד יותר רשמי. חולצה מכופתרת לבנה או תכלת – ולא להעמיס תכשיטים ואיפור. ריח טוב חשוב- השתמשו בבושם/ דאודורנט וצחצחו שיניים!

הכי חשוב- לבשו חיוך! הוא יכול להועיל יותר מהכל.

בהצלחה לכולם!

לטיפים נוספים, הכנה לראיונות עבודה, ייעוץ וסדנאות למחפשי עבודה

התקשרו: 03-7664444

מאמרים נוספים

להיות בתנועה. יציבות תעסוקתית לדורותיה – XYZ.

פעם, ולא כל כך מזמן, פסגת הקריירה התכנסה לכדי מילה אחת: קביעות. ועד הפנסיה אם אפשר. במקום מתנות לחגים היו מתנות סמליות ל"חתונת הכסף" של העובד/ת עם הארגון וכשאמרו 'ותק וניסיון' התכוונו ל-30 שנה, לא ל-3. דור או שניים אחר כך השתנו הזמנים ויציבות תעסוקתית ממושכת מדי נחשדה בסטגנציה, בקיפאון מיותר על שמרים ובמחסור חמור בשאפתנות.
קרא עוד »

אוקראיני, ישראלי ואמריקאי נכנסים… למשרד. על האתגרים בניהול עובדים מעבר לים

עידן דיגיטלי, עולם קטן, כפר גלובלי, גלובליזציה, דיגיטציה… you name it. כל כך הרבה ביטויים, פרשנויות ומחקרים על מה שבפועל כבר הפך מזמן לחלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו. לפעמים נדמה שאפילו ג'ון לנון לא דמיין את העולם עד כדי כך בלי גבולות.
קרא עוד »
דילוג לתוכן